×

Στην Aware marketing © πιστεύουμε ότι καμία επιχείρηση δεν πρέπει να στερηθεί τα ψηφιακά εργαλεία που βοηθούν στην ανάπτυξή της. Οι τρέχουσες προσφορές μας συνδυάζουν ποιότητα και οικονομία, και αποτελούν την έμπρακτη προσφορά μας στις ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να προχωρήσουν ψηφιακά μπροστά.

×

Στην Aware marketing © έχουμε τη δυνατότητα να σας φέρουμε ψηλά στις επιλογές του πελάτη σας. Συζητήστε μαζί μας για να μάθετε πως μπορούμε να το πετύχουμε.

Οι Χαμένοι πελάτες και πως να τους προσεγγίσετε

Εγγραφείτε στα νέα μας

Εάν βρίσκετε το ιστολόγιό μας ενδιαφέρον, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλα μας τα νέα άρθρα κατευθείαν στο email σας. Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο συμπληρώνοντας την ακόλουθη φόρμα και θα σας ειδοποιούμε όταν υπάρχει κάτι καινούριο για εσάς. Η πολιτική μας είναι προσαρμοσμένη στον ευρωπαϊκό κανονισμό GDPR και τα στοιχεία σας είναι απολύτως ασφαλή μαζί μας.

Δημοσίευση: 10 Φεβρουαρίου 2023

Όπως είναι γνωστό, οι ήδη υπάρχοντες ευχαριστημένοι πελάτες είναι η καλύτερη πηγή κερδοφορίας και διαφήμισης για μία επιχείρηση. Πρώτον γιατί υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες να πραγματοποιήσουν επανηλειμένες αγορές από εσάς, και δεύτερον γιατί μπορούν να προτείνουν την επιχείρηση σας σε νέους υποψήφιους πελάτες.

Την απλή αυτή λογική δυστυχώς φαίνεται να αγνοούν χιλιάδες σημερινές ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες στον καθημερινό τους αγώνα για επιβίωση παραβλέπουν πολλά σημαντικά και προφανή στοιχεία του μάρκετινγκ αλλά και της κοινής λογικής.

Αναφερόμαστε στο σημαντικό αυτό κενό που αφήνουμε στην επικοινωνία μας με τους ήδη υπάρχοντες πελάτες. Πρόσφατη εμπειρία μας από επιχείρηση λιανικής απέδειξε ότι η παραδοσιακή λογική εξακολουθεί να κυριαρχεί στην αγορά. Όταν ένας επιχειρηματίας αποφάσισε να ξοδέψει 4.500 Ευρώ για τοπική διαφήμιση του καταστήματός του, στην ερώτησή μας "Πως και πότε επικοινωνεί με τους παλιούς του πελάτες" δεν υπήρξε απάντηση.

Είναι όμως επαγγελματικά άτοπο μία επιχείρηση να ξοδεύει χρήματα για τοπική διαφήμιση (σε ραδιόφωνο ή διαφημιστικά έντυπα κτλ.), αλλά να μην έχει κάνει στο μεταξύ κάποια κίνηση να προσεγγίσει θετικά τους ήδη υπάρχοντες ευχαριστημένους πελάτες της.

Για ποιό λόγο λοιπόν μία επιχείρηση αγνοεί την σημαντική αυτή πελατειακή βάση και αποφασίζει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα σε διαφήμιση για νέους πελάτες με τον δύσκολο και πιο ασύμφορο τρόπο; Συχνά η επαγγελματική ρουτίνα, η συνήθειες δεκαετιών, ή ακόμη και η άγνοια, μας κάνουν να ψάχνουμε το δέντρο και να χάνουμε το δάσος.

Πιθανόν κάποιος επιχειρηματίας να θεωρεί αυθαίρετα ότι οι παλιοί πελάτες του είναι ευχαριστημένοι και είναι σίγουρος ότι θα τον ξαναπροτιμήσουν όταν και όποτε χρειαστούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του. Αυτό όμως δυστυχώς δεν ισχύει. Οι πελάτες χάνονται, και ο σημαντικότερος λόγος γι αυτό είναι η έλλειψη επικοινωνίας μαζί τους. Σήμερα υπάρχουν τρόποι να αναστρέψουμε την κατάσταση αυτή σε μεγάλο βαθμό. Με τη χρήση της κατάλληλης τεχνολογίας και τη βοήθεια του marketing, μία επιχείρηση μπορεί να βοηθηθεί με πραγματικά εντυπωσιακό τρόπο σε όλες τις διαδικασίες. Ξεκινώντας, ας θέσουμε μερικά απλά αλλά βασικά ερωτήματα:

Ποια είναι η κύρια πηγή πελατών

Μία μικρή ή μεσαία ελληνική επιχείρηση, οφείλει να γνωρίζει την πηγή και τη φύση των πελατών της (target group) ώστε να προσπαθήσει να επικεντρώσει τις κινήσεις της σε αυτό τον προσανατολισμό. Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για την τοπική κοινωνία στην οποία βρίσκεται καθώς και τον κοινωνικό και επαγγελματικό περίγυρο της. Βεβαίως αυτό δεν είναι απαραίτητο, μιας και αρκετές επαγγελματικές δραστηριότητες βασίζονται σε απομακρυσμένο πελατολόγιο όπως π.χ. ο κλάδος της φιλοξενίας. Τα κοινωνικά χαρακτηριστικά της ομάδας πελατών είναι εξίσου σημαντικά, αλλά υποθέτουμε ότι αυτά είναι γνωστά εφόσον θεωρούμε ότι η επιχείρηση δραστηριοποιείται ήδη στο χώρο για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα. Σε κάθε περίπτωση, οι ενέργειες δεν είναι και πολύ διαφορετικές και τα μέσα παραμένουν τα ίδια.

Ποιοι είναι οι χαμένοι πελάτες

Αρχικά θα πρέπει να προσδιορίσουμε ποιους θεωρούμε χαμένους πελάτες. Άνθρωποι ή επιχειρήσεις που κατά καιρούς εξέφρασαν ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης σας, δεν θα πρέπει να θεωρούνται χαμένοι πελάτες με την έννοια που εξετάζουμε.

Πρόκειται σαφώς για χαμένες ευκαιρίες πώλησης σε δυνητικούς πελάτες, οι οποίες όμως δεν ολοκληρώθηκαν για αδιευκρίνιστους λόγους. Πιθανόν η υπηρεσία ή το προϊόν σας να μην ήταν κατάλληλο, το απόθεμα σας να μην καλύπτετε την συγκεκριμένη ανάγκη, η τιμή να μην ήταν η αναμενόμενη κτλ.

Στον αντίποδα, υπάρχει μία ομάδα πελατών - οι πραγματικοί πελάτες σας - οι οποίοι έχουν προμηθευτεί τουλάχιστον μία φορά στο παρελθόν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και γνωρίζουν την επιχείρησή σας. Όταν οι πελάτες αυτοί δεν επιστρέφουν στην επιχείρηση σας, τους θεωρούμε ως χαμένους πελάτες.

Τη συμπεριφορά των πελατών αυτών, αλλά και τις ενέργειες της επιχείρησης σας απέναντί τους, επιχειρούμε να εξετάσουμε προκειμένου να καταλήξουμε σε ωφέλιμα συμπεράσματα σχετικά με τους χαμένους πελάτες μιας επιχείρησης.

Η απλή λογική μας υποδεικνύει ότι ένας πελάτης ο οποίος είναι ευχαριστημένος με τα προϊόντα και την επιχείρηση από την οποία τα προμηθεύτηκε, έχει αυξημένες πιθανότητες να επαναλάβει τις αγορές του από την ίδια επιχείρηση. Όταν αυτό δεν συμβαίνει, δικαιούμαστε να εξάγουμε το συμπέρασμα ότι κάτι δεν γίνεται σωστά και στην περίπτωση αυτή μπορούμε πραγματικά να μιλήσουμε για χαμένους πελάτες.

Μελέτες της σύγχρονης ψυχολογίας μας υποδεικνύουν ότι τουλάχιστον το 65% των καθημερινών ενεργειών ενός ανθρώπου πραγματοποιούνται με βάση τις συνήθειες του. Χρησιμοποιούμε το ίδιο απορρυπαντικό, βουρτσίζουμε τα δόντια μας με τις ίδιες κινήσεις καθημερινά, παρκάρουμε το αυτοκίνητο μας στο ίδιο σημείο, περπατάμε πηγαίνοντας στη δουλειά από το ίδιο πεζοδρόμιο, κτλ. Οι ενέργειες αυτές με τον καιρό μετατρέπονται σε μία ρουτίνα η οποία δίνει στο άτομο την ψευδαίσθηση της ασφάλειας που αισθάνεται ζώντας μέσα σε αυτήν.

Με τη λογική αυτή, και οι αγορές που πραγματοποιεί το άτομο θα πρέπει στα πλαίσια της ρουτίνας να πραγματοποιούνται κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από τα ίδια καταστήματα, γεγονός το οποίο παρατηρούμε ότι ισχύει σε μεγάλο ποσοστό για τα καταστήματα λιανικής τροφίμων - super market, αλλά και σε άλλα σημεία λιανικής όπως είναι τα περίπτερα, τα ζαχαροπλαστεία κτλ.

Εάν λοιπόν η επιχείρησή σας εμπίπτει στα πλαίσια της τοπικής λιανικής πώλησης προϊόντων, το ζήτημα των χαμένων πελατών θα πρέπει να σας απασχολήσει έντονα. Σε κάθε περίπτωση όμως και ανεξάρτητα από το ύφος και το είδος της επιχείρησης, οι χαμένοι πελάτες είναι το σημαντικό κομμάτι της αγοράς στο οποίο έχετε ήδη επενδύσει, και ως εκ τούτου δεν πρέπει να το αγνοήσετε.

Δυστυχώς παρατηρούμε επιχειρήσεις να ξοδεύουν μεγάλα χρηματικά ποσά σε διαφημίσεις και προωθητικές ενέργειες με σκοπό να φέρουν νέους πελάτες, ενώ ταυτόχρονα αγνοούν τις βασικές και πολύ οικονομικές μεθόδους που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν προκειμένου να διατηρήσουν ενεργούς τους παλιούς πελάτες τους.

Ας εξετάσουμε στο σημείο αυτό ποιες μπορεί να είναι οι πιθανότητες για τις οποίες ένας πελάτης δεν επιστρέφει στην επιχείρησή σας, προχωρώντας σε ένα διαχωρισμό ευχαριστημένων και δυσαρεστημένων πελατών.

Δυσαρεστημένοι πελάτες

Οι Δυσαρεστημένοι πελάτες είναι δυστυχώς ένα αναπόφευκτο φαινόμενο για οποιαδήποτε επιχείρηση δραστηριοποιείται ενεργά. Πιθανόν ο πελάτης αυτός...

  • Δεν έμεινε ευχαριστημένος από το προϊόν σας. Φυσικά το ίδιο το προϊόν δεν ευθύνεται για κάτι τέτοιο, εκτός βεβαίως εάν πρόκειται για κάτι ελαττωματικό. Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για μία αστοχία του πωλητή ο οποίος δεν έχει ανιχνεύσει σωστά τις ανάγκες του πελάτη.
  • Δεν έμεινε ευχαριστημένος από την επιχείρησή σας, τις υποδομές της, την ποικιλία των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας κτλ. Δεν μπορούμε να πούμε και πολλά για τις περιπτώσεις αυτές, αφού το φαινόμενο εξαρτάται από την ιδιομορφία του ίδιου του πελάτη.
  • Δεν έμεινε ευχαριστημένος από την εξυπηρέτηση που δέχτηκε ή και τη συμπεριφορά του προσωπικού σας. Φυσικά έχουμε επανειλημμένα αναφέρει την σημαντική βαρύτητα που έχει η συμπεριφορά στον πελάτη, χωρίς αυτό βεβαίως να σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνετε έρμαια στις ιδιοτροπίες του καθενός. Παράλογες απαιτήσεις και αγένεια εκ μέρους του πελάτη, θα πρέπει εκ μέρους σας να να αντιμετωπίζονται με ψυχραιμία αλλά και ευγενική αυστηρότητα ταυτόχρονα.

Ευχαριστημένοι πελάτες

Ο πελάτης είναι ευχαριστημένος από την προηγούμενη εμπειρία του με την επιχείρησή σας, αλλά...

  • Δεν χρειάστηκε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στο μεσοδιάστημα. Αυτό είναι πολύ πιθανό να συμβαίνει εάν τα προϊόντα σας δεν είναι ευρείας κατανάλωσης ή είδη καθημερινής ανάγκης.
  • Άκουσε δυσφημιστικά σχόλια για εσάς από τον περίγυρο του, πιθανόν από κάποιους δυσαρεστημένους πελάτες σας ή ακόμη και κακοπροαίρετη κριτική από ανταγωνιστές σας.
  • Σχετίστηκε με κάποιον ανταγωνιστή σας κάτω από συνθήκες που δε γνωρίζετε. Μπορεί να απέκτησε φιλικές ή συγγενικές σχέσεις και διατηρεί πλέον αυτή την επαφή. Πρόκειται για μια πιθανότητα κάτω από φυσιολογικές συνθήκες και δεν επηρεάζει ιδιαίτερα αρνητικά την επιχείρηση σας.
  • Δεν ανήκει πλέον στο target group σας, οι αγοραστικές του συνήθειες έχουν τροποποιηθεί ή ανήκει πλέον σε άλλη κατηγορία πελατών. Είναι ένα θεμιτό φαινόμενο για το οποίο δε φέρει ευθύνη η επιχείρηση σας.
  • Έχει απλώς ξεχάσει την ύπαρξη της επιχείρησής σας. Αυτό είναι σοβαρό, και είναι αυτό ακριβώς το σημείο στο οποίο πρέπει να σταθείτε και να εξετάσετε την πηγή του φαινομένου αλλά και τις ενέργειες που μπορείτε να κάνετε.

Ποιο είναι το όφελος

Το προφανές όφελος από τη διατήρηση τον παλιών σας πελατών είναι η συμμετοχή τους στο τζίρο σας. Αυτό όμως δεν είναι το μόνο στο οποίο θα πρέπει να στοχεύει μία επιχείρηση. Ο παλιός σας πελάτης είναι μία άριστη πηγή πληροφόρησης σχετικά με την κατάσταση των προϊόντων και της εταιρείας σας γενικότερα. Η εξοικείωση σας μαζί του σας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε αντλώντας χρήσιμες πληροφορίες και σχόλια τα οποία αντικειμενικά δεν θα μπορούσατε να βρείτε αλλού.

Επιπλέον ο ίδιος αυτός πελάτης είναι πιθανότατα η καλύτερη πηγή διαφήμισης ειδικά για τα συνοικιακά φυσικά καταστήματα. Διαχρονικές μελέτες του μάρκετινγκ μας πληροφορούν ότι ο ευχαριστημένος παλαιός πελάτης μπορεί να φέρει άλλους τρεις νέους πελάτες στην επιχείρηση, ενώ ο δυσαρεστημένος μπορεί να διώξει οκτώ δυνητικούς πελάτες από την επιχείρησή σας.

Γιατί αξίζει περισσότερο

Ο συνδυασμός κόστους και χρόνου απόκρισης, επιβεβαιώνει την απόδοση που θα λάβετε από την επένδυση στους παλιούς πελάτες σας. Αυτό ισχύει διότι δεν θα χρειαστεί να επενδύσετε σε Brand awareness αφού οι παλιοί σας πελάτες σας γνωρίζουν ήδη, ούτε και σε κοστοβόρες μεθόδους διαφήμισης αφού είναι ήδη γνωστοί σας και μπορείτε γρήγορα να τους προσεγγίσετε με κάποιες εύκολες μεθόδους όπως θα δούμε παρακάτω.

Τι μπορείτε να κάνετε

Η εργασιακή καθημερινότητα πολλές φορές καταβάλει τις επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να αδρανούν στην εκτέλεση επιπλέον δραστηριοτήτων για τη βελτιστοποίηση τους. Υπάρχουν ευτυχώς αρκετά πράγματα μπορεί να κάνει μία επιχείρηση για να ανατρέψει την παραπάνω κατάσταση και να βελτιώσει τη θέση της στην αγορά.

Οριοθέτηση των δυνατοτήτων σας

Είναι σαφές ότι μία επιχείρηση έχει συγκεκριμένες δυνατότητες και εκ των πραγμάτων είναι αδύνατον να ικανοποιήσει ολόκληρη την γκάμα των πελατών της. Αφού γίνει αυτό κατανοητό, είναι καλό να οριοθετήσετε τις δυνατότητες που έχετε σαν επιχείρηση και να στοχεύετε σε συγκεκριμένες πελατειακές ομάδες (target groups) προσαρμόζοντας ανάλογα το προφίλ της επιχείρησης σας.

Αναγνώριση των αιτιών

Προφανώς και δεν είναι πάντοτε εύκολο να αναγνωρίσετε για ποιο λόγο ένας πελάτης έπαψε να σας προτιμά. Εάν παρόλα αυτά υπάρχει τρόπος προσπαθήστε να τον εφαρμόσετε με κάθε τρόπο, έτσι ώστε να μάθετε το λόγο. Αυτό θα σας βοηθήσει να ανιχνεύσετε πιθανά σφάλματα που γίνονται στην επιχείρησή σας, και να προχωρήσετε σε αντίστοιχες διορθωτικές ενέργειες. Έτσι θα αντιμετωπίζεται το πρόβλημα όχι μόνο για το συγκεκριμένο πελάτη αλλά και για ολόκληρο το target group στο οποίο ανήκει.

Χρήση της τεχνολογίας

Η τεχνολογία μπορεί να σας βοηθήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό να αντιληφθείτε πολλά από αυτά τα γεγονότα πριν ακόμη συμβούν, αλλά και να τα βελτιώσετε εφόσον διαπιστώσετε την ύπαρξή τους.

  • Εάν είστε εξοικειωμένοι και διατηρείτε λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα, έχετε ήδη κάνει το πρώτο βήμα. Προσπαθήστε να ανιχνεύσετε σε ποιο δικτυακό κανάλι των social media βρίσκεται η πλειοψηφία των πελατών σας και επικεντρωθείτε σε αυτό.
  • Ταυτόχρονα, εάν διατηρείτε έναν υπολογιστή στο σπίτι ή στο γραφείο αξιοποιήστε τον ξεκινώντας να καταγράφετε τα στοιχεία επικοινωνίας των πελατών σας σε ένα απλό αρχείο. Αυτό θα αποτελέσει την βασική πηγή πληροφοριών για την επικοινωνία σας με τους πελάτες σας, για αυτό προσπαθήστε να το διατηρείτε πλήρες και να το ενημερώνετε συχνά. Κρατήστε στοιχεία όπως το ονοματεπώνυμο, το κινητό τηλέφωνο, την ηλεκτρονική διεύθυνση του πελάτη, καθώς και ένα υποτυπώδες αρχείο παραγγελιών με την ημερομηνία και το προϊόν που προμηθεύτηκε από εσάς.
  • Για μεγαλύτερες επιχειρήσεις υπάρχουν ολοκληρωμένα συστήματα CRM (customer relationship management) τα οποία κάνουν ακριβώς αυτό και οργανώνουν τις δραστηριότητες και το ιστορικό της επικοινωνίας μιας επιχείρησης με τους πελάτες της.
  • Εάν δεν το έχετε κάνει ήδη, κατασκευάστε μία ιστοσελίδα ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να έχει η επιχείρησή σας πλήρη παρουσία στο διαδίκτυο.
  • Εγγραφείτε σε μία υπηρεσία SMS gateway για να μπορείτε να στέλνετε μηνύματα μέσω SMS στους πελάτες σας για καίρια γεγονότα, όπως π.χ. η λήξη της εγγύησης ενός προϊόντος.
  • Οργανώστε μία ετήσια καμπάνια ηλεκτρονικών μηνυμάτων και αξιοποιήστε την ύπαρξη του email marketing το οποίο σας δίνει τη δυνατότητα να στέλνετε περιοδικά αυτοματοποιημένα μηνύματα στους πελάτες σας.

Συμβίωση με τον ανταγωνισμό

Είτε μας αρέσει είτε όχι ο ανταγωνισμός υπάρχει και μάλιστα τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί σχεδόν σε όλους τους κλάδους. Ο τρόπος που θα επιλέξετε να αντιμετωπίσετε τον ανταγωνισμό έχει μεγάλη σημασία για τις μετέπειτα ενέργειές σας. Μπορεί να επιλέξετε να τον αντιμετωπίσετε κατά μέτωπο ή να διαφοροποιηθείτε από αυτόν. Σε κάθε περίπτωση όμως πρέπει να μάθετε να τον αναγνωρίζετε και να συμβιώνετε μαζί του χωρίς να προσποιείστε ότι τον αγνοείτε. Η έρευνα και η μελέτη του ανταγωνισμού θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα τις τάσεις της αγοράς η οποία αναμορφώνεται συνεχώς, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να σας δώσει νέες ιδέες για να υιοθετήσετε καινούργιες τακτικές για την επιχείρησή σας.

Διατήρηση επαφής με τους πελάτες

Με τη χρήση της τεχνολογίας που αναφέραμε παραπάνω έχετε πλέον τις δυνατότητες να διατηρήσετε μία διαρκή και διακριτική ταυτόχρονα επαφή με τους υπάρχοντες πελάτες σας. Χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή στην χρήση αυτών των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας ώστε αυτοί να μην αντιβαίνουν τους όρους GDPR και τους κανονισμούς της ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την ψηφιακή ασφάλεια και τα προσωπικά δεδομένα των πελατών σας.

Υποστήριξη & εγγυήσεις

Στο σύγχρονο μάρκετινγκ πέραν από οποιοσδήποτε άλλες προωθητικές ενέργειες, ερχόμαστε να προσθέσουμε και τον κλάδο της υποστήριξης μετά την πώληση (after sales service). Δεν είναι απαραίτητο το προϊόν σας να έχει τεχνολογική η μηχανική φύση για να παρέχεται μία υπηρεσία υποστήριξης στους πελάτες σας. Ένα προϊόν μπορεί συχνά να είναι ελαττωματικό, η συσκευασία του να είναι προβληματική, ή η ημερομηνία λήξης του λανθασμένη κτλ. Ακόμη και η πιο μικρή επιχείρηση οφείλει να παρέχει υποστήριξη σε τέτοιες περιπτώσεις, και όταν αυτό γίνεται σωστά και οργανωμένα αποκτά μία πολύ θετική εικόνα στα μάτια του πελάτη. Οι περισσότεροι χαμένοι πελάτες φεύγουν για αυτόν ακριβώς το λόγο.

Ανταμοιβές

Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το σύστημα ανταμοιβών με πόντους, το οποίο έχει ως κύριο σκοπό του να ελαχιστοποιήσει τους χαμένους πελάτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα super markets και τα μεγάλα καταστήματα λιανικής πώλησης που διαθέτουν αυξημένο πελατολόγιο. Αυτό δεν σημαίνει ότι η επιχείρησή σας πρέπει να είναι αυτού του μεγέθους ώστε να εφαρμόσετε και εσείς ένα αντίστοιχο σύστημα. Μπορείτε να εκτυπώσετε κουπόνια τα οποία θα δίνεται στους πελάτες σας σε κάθε αγορά, με εκπτωτικό αντίκρισμα στις μελλοντικές αγορές τους. Εάν η επιχείρησή σας διαθέτει ένα e-shop, τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα, αφού κατά πάσα πιθανότητα το σύστημα αυτό να μπορεί να υπάρχει ήδη, ή ενσωματωθεί εύκολα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Ευχές & υπενθυμίσεις

Εάν ακολουθείτε ήδη κάποιες από τις παραπάνω συμβουλές και διατηρείτε τρόπους επικοινωνίας με τους πελάτες σας, θα γνωρίζετε ότι είναι πολύ εύκολο και αποδοτικό να τους υπενθυμίζετε τακτικά την ύπαρξη της επιχείρησης σας με μικρά διακριτικά μηνύματα. Ευχές για τις ονομαστικές τους εορτές, περιοδικές προσφορές και εκπτώσεις που κάνετε, ψηφιακές προβολές, εποχιακά Giveaways, κτλ. Ο σκοπός σας με αυτές τις κινήσεις δεν είναι απλώς να κάνετε μία επιπλέον πώληση, αλλά να παραμένετε ενεργοί στη μνήμη και την καθημερινότητα των πελατών σας.

Μεταπωλητές & Affiliates

Μετατρέψτε τους αγαπημένους σας πελάτες σε συνεργάτες σας. Η μέθοδος αυτή μας έρχεται από το εξωτερικό και εφαρμόζεται με επιτυχία στις Ηνωμένες Πολιτείες σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους. Η ελληνική κουλτούρα δεν είναι ιδιαίτερα προσαρμοσμένη στη μέθοδο αυτή, παρόλα αυτά όμως είναι κάτι το οποίο οφείλουμε να αναφέρουμε γιατί κερδίζει συνεχώς έδαφος μέσω των Social media.

Έτσι, για επιχειρήσεις που διαθέτουν ισχυρό ψηφιακό προφίλ - είτε μέσω των κοινωνικών δικτύων είτε με τη δική τους ιστοσελίδα / ηλεκτρονικό κατάστημα - προσφέρεται η δυνατότητα να καλέσουν πελάτες οι συνεργάτες τους με τους οποίους έχουν οικειότητα σε μία επαγγελματική συνεργασία. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα αυτοματοποιημένο σύστημα το οποίο παρέχει μία καθαρή αμοιβή σε όποιον προτείνει ένα νέο πελάτη στην επιχείρησή σας μέσω της δικής του ψηφιακής παρουσίας.


Εάν όλα αυτά είναι άγνωστα για εσάς και πιστεύετε ότι δεν έχετε τη δυνατότητα να τα εφαρμόσετε μόνοι σας στη δική σας επιχείρηση ή στο κατάστημά σας, μην ανησυχείτε. Η δουλειά σας άλλωστε είναι το εμπόριο και όχι το μάρκετινγκ. Εμείς στην Aware marketing © έχουμε τη δυνατότητα να εφαρμόσουμε για λογαριασμό σας όλες τις παραπάνω μεθόδους στη δική σας επιχείρηση. Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε εξαλείψετε το φαινόμενο των χαμένων πελατών.

Ας ξεκινησουμε

Έχουμε πολλές και δημιουργικές ιδέες.
Ας τις κάνουμε πράξη μαζί!

hello@aware.gr

Ελ. Βενιζέλου 3
54624, Θεσσαλονίκη

Τηλ: +30 2312 315 448