×

Στην Aware marketing © πιστεύουμε ότι καμία επιχείρηση δεν πρέπει να στερηθεί τα ψηφιακά εργαλεία που βοηθούν στην ανάπτυξή της. Οι τρέχουσες προσφορές μας συνδυάζουν ποιότητα και οικονομία, και αποτελούν την έμπρακτη προσφορά μας στις ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να προχωρήσουν ψηφιακά μπροστά.

×

Στην Aware marketing © έχουμε τη δυνατότητα να σας φέρουμε ψηλά στις επιλογές του πελάτη σας. Συζητήστε μαζί μας για να μάθετε πως μπορούμε να το πετύχουμε.

1η σελίδα στην Google

Εγγραφείτε στα νέα μας

Εάν βρίσκετε το ιστολόγιό μας ενδιαφέρον, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλα μας τα νέα άρθρα κατευθείαν στο email σας. Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο συμπληρώνοντας την ακόλουθη φόρμα και θα σας ειδοποιούμε όταν υπάρχει κάτι καινούριο για εσάς. Η πολιτική μας είναι προσαρμοσμένη στον ευρωπαϊκό κανονισμό GDPR και τα στοιχεία σας είναι απολύτως ασφαλή μαζί μας.

Δημοσίευση: 4 Ιανουαρίου 2023

Η εμφάνιση μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των πρώτων σελίδων της google είναι πλέον το ζητούμενο για κάθε ιδιοκτήτη ιστοσελίδας. Ακολούθως, απαντούμε στο ερώτημα πού δεχόμαστε συχνά από πολλές επιχειρήσεις: "γιατί δεν εμφανίζεται η ιστοσελίδα μου στην πρώτη σελίδα της google;"

Η Google δεν είναι η μοναδική μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο. Κατά καιρούς υπήρξαν αλλά και εξακολουθούν να υπάρχουν διάφορες άλλες μηχανές αναζήτησης όπως οι Bing, Yahoo, Yandex, duckduckgo κτλ. Προσφάτως μάλιστα, η διάσημη κατασκευάστρια εταιρία Apple ανακοίνωσε την απόφαση δημιουργίας της δικής της μηχανής αναζήτησης που ευελπιστεί να αναγωνιστεί την Google.

Η κάθε μία από αυτές τις μηχανές έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και τους δικούς της αλγόριθμους προκειμένου να παρουσιάζει αποτελέσματα. Παρόλα αυτά η Google εξακολουθεί να είναι αδιαμφισβήτητα ο κυρίαρχος της αγοράς στις αναζητήσεις του διαδικτύου και για το λόγο αυτό τη λαμβάνουμε πάντα ως σημείο αναφοράς όταν μιλούμε για μηχανές αναζήτησης.

Η εμφάνιση μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των πρώτων σελίδων ή ακόμα καλύτερα στην πρώτη αρχική σελίδα της Google είναι πλέον το ζητούμενο για κάθε ιδιοκτήτη ιστοσελίδας. Όσο πιο ψηλά εμφανίζεται μία ιστοσελίδα, τόσο περισσότερα κλικ θα λάβει από επισκέπτες και προφανώς τόσο περισσότερους δυνητικούς πελάτες αποκτά μία επιχείρηση.

Έτσι προκύπτει το προφανές ερώτημα πού δεχόμαστε συχνά από πολλές επιχειρήσεις: "γιατί δεν εμφανίζεται η ιστοσελίδα μου στην πρώτη σελίδα της Google;". Η συνηθέστερη και εύκολη απάντηση είναι ότι πρέπει να κάνετε στην ιστοσελίδα σας SEO (search engine optimization) δηλαδή βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης. Στο ιστολόγιο μας φιλοξενούμε ένα εκτενέστερο άρθρο σχετικά με το SEO ενώ μπορείτε να βρείτε και εκατοντάδες επιπλέον πήγες πληροφόρηση στο διαδίκτυο σχετικά με τη διαδικασία αυτή.

Ποιότητα ιστοσελίδας

Το SEO είναι ένας πολύ γενικός όρος που περιλαμβάνει εκατοντάδες παραμέτρους. Στο άρθρο αυτό θα επικεντρωθούμε στα αρχικά βήματα του, που αφορούν στην ποιότητα της ιστοσελίδας και την τεχνολογία κατασκευής της. Αυτό ισχύει διότι εκεί θα βασιστεί όλη η διαδικασία SEO και βελτιστοποίησης του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας, ενώ η δομή από μόνη της καλύπτει ένα σύνολο παραγόντων του SEO.

Σκεφτείτε για παράδειγμα ότι χτίζετε ένα καινούργιο σπίτι. Ο μηχανικός πρέπει να γνωρίζει εάν θα σχεδιάσει τα τα θεμέλια για έναν όροφο, ή για δύο ή περισσότερους ορόφους. Η στατική μελέτη, η δομή και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για το νέο κτίριο, θα πρέπει να είναι κατάλληλα για τη χρήση που σχεδιάζετε να κάνετε στο οίκημα και προφανώς θα έχουν και την αντίστοιχη επιβάρυνση σε κόστος χρόνο κατασκευής κτλ.

Κατά αντίστοιχο τρόπο και στην έναρξη κατασκευής μιας ιστοσελίδας οφείλουμε (εμείς οι κατασκευαστές) να κάνουμε στον πελάτη μας (σε εσάς) κάποιες βασικές ερωτήσεις σχετικές με τη μελλοντική της χρήση. Για παράδειγμα, θα έχει η ιστοσελίδα σας σύστημα εγγραφής χρηστών; Θα έχετε στην ιστοσελίδα σας ιστολόγιο το οποίο θέλετε να ανανεώνετε συχνά; Μήπως ιστοσελίδα σας θα περιλαμβάνει εκτενές περιεχόμενο σε αρχεία media; (βίντεο φωτογραφίες, galleries, κτλ). Οι απαντήσεις αυτές θα βοηθήσουν τον κατασκευαστή να καταλήξει και εν συνεχεία να προτείνει την κατάλληλη τεχνολογία για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας.

Δυστυχώς όμως αυτό δεν συμβαίνει συχνά. Ο πελάτης επικεντρώνεται στο αισθητικό κομμάτι της ιστοσελίδας, με την αρχική και μοναδική ίσως επιθυμία να δημιουργηθεί ένας εντυπωσιακός σχεδιασμός. Αυτό φυσικά είναι αναμενόμενο, καθότι ο πελάτης δεν είναι σε θέση να γνωρίζει την τεχνική διάσταση του ζητήματος και τα μελλοντικά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει.

Ταυτόχρονα, ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας πολύ συχνά δεν μπαίνεις στη διαδικασία να διευκρινίσει τις διαφορετικές δυνατότητες που δίνουν οι διάφορες τεχνολογίες κατασκευής της ιστοσελίδας. Ένα απλό ερωτηματολόγιο όπως αυτό που προαναφέραμε ενδεικτικά παραπάνω, θα μπορούσε να προκαθορίσει τις ανάγκες του πελάτη ώστε να καταλήξει ο κατασκευαστής στην χρήση της πλέον κατάλληλης πλατφόρμας για την κατασκευή της ιστοσελίδας.

Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω λοιπόν, διαπιστώνουμε ότι ένας από τους σημαντικότερους λόγους χαμηλής απόδοσης των ιστοσελίδων, είναι η εξαρχής στρεβλή συμφωνία των πελατών με τους κατασκευαστές - web designers για την οποία το μεγαλύτερο - αν όχι και ολόκληρο - μερίδιο ευθύνης φέρουν οι δεύτεροι.

Ακολούθως ας εξετάσουμε κάποιους τρόπους αλλά και μερικούς σημαντικούς παράγοντες που πρέπει η αγορά να διορθώσει, προκειμένου η συνεργασία πελάτη και πωλητή να παράγει ποιοτικό αποτέλεσμα. Εξετάζοντας το ζήτημα από την πλευρά του πελάτη - ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας - παραθέτουμε κάποια από τα σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, έστω κι αν ο κατασκευαστής παραβλέψει την αναφορά τους.

Κόστος κατασκευής ιστοσελίδας

Το γενικότερο κόστος κατασκευής ιστοσελίδας στη χώρα μας είναι επί του παρόντος ιδιαίτερα χαμηλό. Η κατασκευή μιας μέσης ιστοσελίδας κοστίζει από 400 έως 700 ευρώ (τιμές 2023). Ας διευκρινιστεί ότι εδώ δεν αναφερόμαστε σε περιπτώσεις e-commerce - ηλεκτρονικών καταστημάτων ή άλλες εξειδικευμένες λύσεις, αλλά σε απλές ιστοσελίδες - παρουσιάσεις επιχειρήσεων ή ιδιωτών.

Λαμβάνοντας υπόψιν τον αυξημένο χρόνο που απαιτεί η κατασκευή μιας ιστοσελίδας με ικανοποιητικό σχεδιασμό και περιεχόμενο, σε συνδυασμό με τα λειτουργικά και λοιπά έξοδα του κατασκευαστή, διαπιστώνουμε ότι υπάρχει έλλειψη ισοζυγίου.

Ως αποτέλεσμα η επιχείρηση κατασκευής ιστοσελίδων είναι αναγκασμένη να λειτουργεί βασιζόμενη σε πολλαπλές πωλήσεις και σύντομο χρόνο ολοκλήρωσης. Ένα απλοϊκό παράδειγμα μας υποδεικνύει ότι μία επιχείρηση που έχει έξοδα 2.000 ευρώ μηνιαίως, θα πρέπει μέσα στο συγκεκριμένο μήνα να κατασκευάσει τουλάχιστον τέσσερις ολοκληρωμένες ιστοσελίδες. Το γεγονός αυτό από μόνο του μας υποδεικνύει την σημαντικότερη αιτία που οι περισσότερες ιστοσελίδες κατασκευάζονται με προχειρότητα.

Εν συνεχεία η Google έρχεται για να τιμωρήσει την προχειρότητα μας. Οι μηχανές αναζήτησης είναι σε θέση να διαβάσουν εξολοκλήρου τον κώδικα της ιστοσελίδας, να αναγνωρίσουν τα σφάλματα και να διαπιστώσουν πολύ εύκολα την ποιότητα κατασκευής μιας ιστοσελίδας. Εκ των πραγμάτων, μία πρόχειρα κατασκευασμένη ιστοσελίδα δεν πρόκειται ποτέ να εμφανιστεί ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης εάν δεν βελτιωθεί.

Για παράδειγμα, όταν αγοράζετε ένα οικονομικό αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας, δεν περιμένετε από αυτό να έχει τις επιδόσεις ενός αγωνιστικού. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τις ιστοσελίδες "μαζικής παραγωγής". Μπορείτε βεβαίως να πάρετε το νέο σας αυτοκίνητο και να το βελτιώσετε, αλλάζοντας κινητήρα, μηχανικά μέρη κτλ. Αυτή η διαδικασία όμως πιθανόν να σας κοστίσει περισσότερο κι απ' ότι αν αγοράζατε εξ' αρχής ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Στο χώρο του διαδικτύου αυτή η διαδικασία βελτίωσης της ιστοσελίδας είναι το γνωστο SEO που προαναφέραμε. Στο ιστολόγιό μας φιλοξενούμε ένα επιπλέον άρθρο σχετικά με το κόστος του SEO ιστοσελίδων το οποίο μπορεί να σας φανεί χρήσιμο. Εάν ανατρέξετε στις λεπτομέρειες, θα διαπιστώσετε ότι το SEO δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό εάν διαθέτετε ήδη μία ποιοτική ιστοσελίδα.

Ως πελάτης έχετε το δικαίωμα και μπορείτε να ζητήσετε από τον κατασκευαστή να αφιερώσει στην κατασκευή της ιστοσελίδας σας τον απαραίτητο χρόνο ώστε να την καταστήσει ποιοτική. Ζητήστε αποδείξεις ότι η ιστοσελίδα σας περιλαμβάνει καθαρό κώδικα και βελτιωμένα scripts πριν σας την παραδώσει ο κατασκευαστής. Εάν παρόλα αυτά η ιστοσελίδα σας είναι ήδη ολοκληρωμένη και δεν γνωρίζετε την ποιότητά της, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Αware marketing © ζητώντας μας μία τεχνική ανάλυση της ιστοσελίδας σας.

Σχεδιασμός ιστοσελίδας

Βρισκόμαστε στο 2023, πολύ μακριά από την αρχική εμφάνιση του internet και των τότε βασικών ιστοσελίδων. Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας πλέον δεν εντυπωσιάζονται από κινούμενα σχεδιαστικά, banners, περίπλοκα μενού και εντυπωσιακά γραφιστικά. Αντίθετα, ένας λιτός σχεδιασμός με έναν ταιριαστό συνδυασμό χρωμάτων και απλό - αλλά όχι απλοϊκό - layout έχει καλύτερα αποτελέσματα.

Αντίστοιχα, η Google και οι υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης δεν ενδιαφέρονται για το σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας. Ενδιαφέρονται όμως για την ταχύτητα φόρτωσης της. Όσο περισσότερα σχεδιαστικά στοιχεία προσθέτετε στην ιστοσελίδα σας, τόσο πιο αργή θα είναι και η ταχύτητα φόρτωσης. Το μοναδικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που λαμβάνουν υπόψη τους οι μηχανές αναζήτησης είναι ο προσαρμοστικός σχεδιασμός - website responsiveness. Με άλλα λόγια η σωστή εμφάνιση της ιστοσελίδας σας σε όλες τις διαστάσεις και σε όλες τις συσκευές (κινητά tablets και τα λοιπά).

Ο προγραμματιστής της ιστοσελίδας σας πιθανότατα δεν θα έρθει σε αντιπαράθεση μαζί σας σχετικά με το σχεδιασμό και θα κάνει ότι του ζητήσετε. Εάν στην πορεία της κατασκευής της ιστοσελίδας προτείνετε συχνά σχεδιαστικές τροποποιήσεις, το πιθανότερο είναι να παραμείνουν μεγάλα άχρηστα τμήματα κώδικα CSS, η άλλα Scripts. Για να το αποφύγετε αυτό είναι προτιμότερο να ζητήσετε εξαρχής κάποιες σχεδιαστικές προτάσεις από τον κατασκευαστή της ιστοσελίδας. Μελετήστε προσεκτικά τα προσχέδια αυτά και αφού καταλήξετε προσπαθήστε να τα ακολουθήσετε μέχρι τέλους χωρίς πολλές τροποποιήσεις.

Χρήση διαχειριστικού CMS

Τα διαχειριστικά συστήματα CMS (content management systems) είναι επί του παρόντος η πλέον διαδεδομένη λύση κατασκευής ιστοσελίδας. Τα πιο γνωστά από αυτά (Joomla!, Wordpress και Drupal κτλ.) λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο και στην ουσία ο ρόλος τους είναι να επιτρέπουν στον ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας να πραγματοποιεί τροποποιήσεις και προσθήκες στο περιεχόμενο της εύκολα.

Βεβαίως αυτό δεν συμβαίνει χωρίς κόστος στην ποιότητα της ιστοσελίδας. Τα διαχειριστικά CMS για να επιτύχουν το σκοπό τους είναι επιφορτισμένα με πρόσθετες γλώσσες και λειτουργίες, οι οποίες συχνά καθιστούν την ιστοσελίδα πολύ πιό βαριά και μειώνουν την απόδοση της. Ταυτόχρονα απαιτούν τη χρήση βάσης δεδομένων η οποία αποτελεί συνήθως και το πιο ευάλωτο σημείο για ζητήματα ασφαλείας.

Εάν δεν έχετε προοπτική να εισάγετε ένα ιστολόγιο στην ιστοσελίδα σας το οποίο θα ανανεώνεται συχνά, είναι πολύ προτιμότερο να κατασκευάσετε μία ιστοσελίδα βασισμένη σε κύρια τεχνολογία HTML/CSS, η οποία είναι πολύ πιο φιλική στις μηχανές αναζήτησης και ταυτόχρονα ασφαλέστερη. Η κατασκευή μιας τέτοιας "χειροποίητης" ιστοσελίδας απαιτεί περισσότερη εργασία εκ μέρους του κατασκευαστή, αλλά είναι η ιδανικότερη λύση για καθαρό κώδικα και υψηλές ταχύτητες φόρτωσης.

Με βάση τη δική μας εμπειρία, τουλάχιστον ένα ποσοστό 60% των ιστοσελίδων που είναι κατασκευασμένες με διαχειριστικά συστήματα CMS, δεν αξιοποιούν τη χρήση των συστημάτων. Οι περισσότεροι πελάτες δεν έχουν κάνει ποτέ login στο σύστημα και δεν θυμούνται καν αν έχουν κωδικούς πρόσβασης. Αυτές οι ιστοσελίδες θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι στατικές και να αποδίδουν πολύ καλύτερα στις μηχανές αναζήτησης χωρίς το βάρος και τους κινδύνους του διαχειριστικού συστήματος.

Πρόσθετα (Plugins) για CMS

Σε συνέχεια της παραπάνω ενότητας σχετικά με τα διαχειριστικά συστήματα, αξίζει να κάνουμε μία αναφορά στα πρόσθετα (plugins) που χρησιμοποιούνται πολύ συχνά. Τα πρόσθετα αυτά είναι scripts τα οποία συνήθως προέρχονται από εξωτερικές πήγες και μπορείτε να τα εγκαταστήσετε στο διαχειριστικό σας σύστημα. Με τον τρόπο αυτό μπορείτε εύκολα και γρήγορα να εγκαταστήσετε για παράδειγμα μία photo gallery μέσω ενός plugin στην ιστοσελίδα σας.

Τα πρόσθετα όμως, πέραν από την ευκολία τους δημιουργούν μία σειρά προβλημάτων στην ιστοσελίδα. Το "εύκολα και γρήγορα" που αναφέραμε παραπάνω, έρχεται συνήθως σε αντιπαράθεση με το "ποιοτικά". Ιδιαίτερα στο δημοφιλές διαχειριστικό σύστημα Wordpress, η χρήση των πρόσθετων είναι σχεδόν απαραίτητη για κάθε επιπλέον λειτουργία που θέλετε να προσθέσετε στην ιστοσελίδα σας. Τι συμβαίνει όμως όταν "φορτώνετε" μία ιστοσελίδα με πολλά plugins;

Όπως προαναφέραμε τα plugins προέρχονται ως επί το πλείστον από εξωτερικές πήγες. Αυτό σημαίνει ότι οι προγραμματιστές που τα κατασκευάζουν δεν γνωρίζουν εκ των προτέρων που θα εγκατασταθούν. Έτσι προγραμματίζονται ώστε να είναι αυτόνομα, γεγονός πολύ συχνά έρχεται σε αντιπαράθεση με άλλα plugins όταν εγκαθίστανται στην ίδια ιστοσελίδα.

Εάν για παράδειγμα η photo gallery που εγκαταστήσατε στην ιστοσελίδα σας χρησιμοποιεί τη βιβλιοθήκη jQuery, πιθανόν και κάποιο άλλο plugin να χρησιμοποιεί την ίδια βιβλιοθήκη σε άλλη έκδοση, με αποτέλεσμα η ιστοσελίδα σας να επιχειρεί να φορτώσει πολλαπλά παρόμοια Scripts. Ταυτόχρονα επειδή το κάθε plug-in έχει τα δικά του scripts και CSS styling, η ιστοσελίδα θα καταλήξει να φορτώνει έναν μεγάλο αριθμό αρχείων και επιβαρύνεται σημαντικά με πολλαπλά HTTP requests.

Ως αποτέλεσμα θα προκύψει μία ιστοσελίδα με πολύ αργό ρυθμό φόρτωσης, τη στιγμή που γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ταχύτητα είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες αξιολόγησης των μηχανών αναζήτησης και ιδιαιτέρως της Google. Είναι άλλωστε αναμενόμενο ο επισκέπτης που περιμένει αρκετά δευτερόλεπτα να φορτώσει μία ιστοσελίδα, τελικά να αποχωρεί για να συνεχίσει τις αναζητήσεις του σε άλλες ανταγωνιστικές σελίδες καλύτερης ποιότητας.

Εάν λοιπόν αναρωτιέστε γιατί η Wordpress ιστοσελίδα σας καθυστερεί τόσο πολύ να φορτώσει, τότε είναι ακριβώς το ζήτημα των plugins που πρέπει να ελέγξετε, σε συνδυασμό με το template όπως θα δούμε παρακάτω. Γενικότερα, επειδή το Wordpress είναι ένα χρηστικά εύκολο διαχειριστικό σύστημα, έχει καταλήξει να χρησιμοποιείται δυστυχώς πολύ συχνά με ερασιτεχνικό τρόπο από ιδιώτες αλλά ακόμη και από κατασκευαστές ιστοσελίδων.

Εάν παρόλα αυτά εξακολουθείτε να έχετε αυξημένες απαιτήσεις λειτουργικότητας από την ιστοσελίδα σας, θυμηθείτε ότι υπάρχουν και άλλα διαχειριστικά συστήματα πολλές φορές καταλληλότερα για τη χρήση που επιθυμείτε, χωρίς να είναι απαραίτητη η εγκατάσταση πολλαπλών plugins. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η νέα έκδοση του διαχειριστικού joomla 4, το οποίο περιλαμβάνει στον μητρικό του κώδικα πολλές από τις λειτουργίες για τις οποίες στο Wordpress θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε πρόσθετα. Πολλές φορές είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση για επαγγελματικές ιστοσελίδες επιχειρήσεων. Αν επιθυμείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το joomla 4 και τη χρήση του, ζητήστε μας να σας στείλουμε κάποια παραδείγματα.

Πρότυπα (Templates) ιστοσελίδων

Τα πρότυπα ιστοσελίδων (website templates) είναι ουσιαστικά έτοιμες προκατασκευασμένες ιστοσελίδες, στις οποίες μπορείτε να αλλάξετε τα κείμενα τις φωτογραφίες και το περιεχόμενο γενικότερα και να τις παρουσιάσετε σαν μία έτοιμη ιστοσελίδα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Η χρήση των templates για τη κατασκευή ιστοσελίδων είναι πολύ διαδεδομένη. Ωστόσο τα πρότυπα αυτά κρύβουν μία σειρά χαρακτηριστικών τα οποία θα μπορούσαν να επιβαρύνουν την ιστοσελίδα σας εάν εσείς ή ο σχεδιαστής της ιστοσελίδας σας αποφασίσετε να τα χρησιμοποιήσετε.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές των templates ιστοσελίδων, συμπεριλαμβάνουν σε αυτά μία πληθώρα στοιχείων προκειμένου να τα καταστήσουν όσο πιο πλήρη γίνεται και να μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε χρήση. Για παράδειγμα ένα πρότυπο θα μπορούσε να περιλαμβάνει κινούμενα sections, photo galleries, χάρτες Google, slideshows, οπτικά εφέ για τις εικόνες, και γενικότερα διάφορα είδη προβολών. Τα περισσότερα από τα στοιχεία αυτά όμως απαιτούν τη χρήση πρόσθετων scripts (συνήθως javascript) τα οποία φορτώνει ο browser προκειμένου να εμφανίσει σωστά την ιστοσελίδα.

Κατά πάσα πιθανότητα, εσείς δεν θα συμπεριλάβετε όλη αυτή αυτή την ποικιλία στην ιστοσελίδα σας. Για παράδειγμα δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε Google maps ή να συμπεριλάβετε αρχεία βίντεο στη σελίδα σας. Επιλέγοντας όμως να χρησιμοποιήσετε επιλεκτικά μόνο κάποιες από αυτές τις λειτουργίες, πρέπει να γνωρίζετε ότι ένα μεγάλο κομμάτι του κώδικα παραμένει στα αρχεία CSS JavaScript ακόμη και αν αφαιρέσετε την html. Αυτό επιβαρύνει την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας μειώνοντας έτσι την απόδοσή της στις μηχανές αναζήτησης.

Στο σημείο αυτό λοιπόν, ο σχεδιαστής της ιστοσελίδας σας οφείλει να αναζητήσει τον άχρηστο κώδικα και να τον αφαιρέσει, διαγράφοντας ταυτόχρονα και όλα τα references στον αντίστοιχο κώδικα CSS styling και JavaScript. Η διαδικασία αυτή όμως απαιτεί χρόνο και πολλές φορές οι σχεδιαστές ιστοσελίδων δεν μπαίνουν στον κόπο να την ολοκληρώσουν, είτε λόγω αμέλειας, είτε επειδή πιέζονται λόγω του χρόνου παράδοσης, ή ακόμη και επειδή το προ-συμφωνημένο κόστος κατασκευής της ιστοσελίδας δεν επιτρέπει το πρόσθετο αυτό έξοδο.

Ταχύτητα φόρτωσης ιστοσελίδας

Τα περισσότερα από τα ζητήματα που εξετάσαμε μέχρι στιγμής συγκλίνουν σε ένα κεντρικό και σημαντικό χαρακτηριστικό, το οποίο από μόνο του υποδεικνύει την ποιότητα κατασκευής μιας ιστοσελίδας σε συνδυασμό με τον διακομιστή (server) που τη φιλοξενεί. Πρόκειται για την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας, και είναι ένα από τα πιο σημαντικά ποιοτικά χαρακτηριστικά που λαμβάνουν υπόψη τους οι μηχανές αναζήτησης.

Μπορεί λοιπόν να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα σας από το σταθερό υπολογιστή του γραφείου και να μην αντιλαμβάνεστε κανένα πρόβλημα. Δοκιμάστε όμως να επισκεφθείτε τη σελίδα και από το περιβάλλον ενός πιθανού χρήστη, είτε με ένα laptop σε public WiFi, είτε να συνδεθείτε με κινητό τηλέφωνο και χρήση δεδομένων - data ώστε να έχετε μία πιο πλήρη εικόνα.

Τέλος, ένας έλεγχος που πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε, είναι να χρησιμοποιήσετε τα ίδια τα εργαλεία της Google και πιο συγκεκριμένα το Page Speed Insights όπου θα δείτε ακριβώς πως μετράει η ίδια η Google την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας από διάφορες συσκευές. Εάν οι ενδείξεις που θα λάβετε είναι οτιδήποτε άλλο πέραν του πράσινου χρώματος τότε πραγματικά θα πρέπει να κάνετε περαιτέρω ενέργειες βελτίωσης στην ιστοσελίδα σας. Δείτε ένα παράδειγμα στην παρακάτω εικόνα

Page Speed Insights example

Κείμενα και περιεχόμενο ιστοσελίδας

Ως περιεχόμενο νοείται οποιοδήποτε κείμενο, τίτλος, περιγραφή, μενού και γενικότερα οτιδήποτε σε μορφή text εντός της ιστοσελίδας σας. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το ουσιαστικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας αποτελεί το κύριο asset, καθώς και την κύρια πηγή τροφοδοσίας της Google προκειμένου να σας εμφανίσει στις αναζητήσεις του κοινού.

Ο τρόπος που οι μηχανές αναζήτησης σκανάρουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας προκειμένου να την εμφανίσουν στις αναζητήσεις του κοινού, περιγράφεται πολύ πιο αναλυτικά σε άλλα αντίστοιχα άρθρα μας που αφορούν το SEO. Εδώ θα αναφέρουμε επιγραμματικά τη χρήση του, καθώς είναι προφανές ότι αν δεν έχετε πλούσιο περιεχόμενο με αναλυτικά κείμενα και επαναλαμβανόμενες φράσεις σχετικές με τον επαγγελματικό σας κλάδο, η Google απλώς δεν θα έχει αρκετό υλικό στη βάση δεδομένων της για τη σελίδα σας.

Σκεφτείτε ότι μπαίνετε σε ένα εμπορικό κατάστημα. Σε ένα ράφι αριστερά σας υπάρχουν τρία ζευγάρια παπούτσια. Σε ένα άλλο ράφι δεξιά σας υπάρχουν 2 σετ ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Λίγο πιο πέρα μία μικρή στοίβα κονσέρβες. Έχετε καταλάβει σε τι κατάστημα μπήκατε; Εάν όχι, τότε θα πρέπει να μπείτε εσείς στη θέση της Google.

Πώς θα μπορέσει η μηχανή να κατηγοριοποιήσει την ιστοσελίδα σας και και κατ' επέκταση την επιχείρηση σας, ώστε να την εμφανίσει στις αναζητήσεις και μάλιστα ως αξιόπιστη στις αρχικές σελίδες; Πώς θα καταλάβει την δομή της επιχείρησης και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της αν δε λάβει από αυτήν αρκετές πληροφορίες; Η Google δε γνωρίζει το πραγματικό μέγεθος της επιχείρησης σας. Μπορεί αντικειμενικά να εκπροσωπείτε μία καταξιωμένη επιχείρηση, ή να έχετε ένα ισχυρό φυσικό κατάστημα, αλλά για την Google είστε απλώς τόσο άσημοι όσο και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.

Εάν λοιπόν η ιστοσελίδα σας περιλαμβάνει ελάχιστα κείμενα έχει ελλιπείς περιγραφές και γενικότερα φτωχή κειμενογραφία, είναι εκ φύσεως πολύ δύσκολο η Google να εμφανίσει την επιχείρησή σας ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Άλλωστε μία αξιόπιστη επιχείρηση με πλούσιο πελατολόγιο και μακροχρόνια δράση είναι σίγουρο ότι έχει πολλά να πει στο κοινό της. Εάν η επιχείρησή σας ανήκει σε αυτή την κατηγορία, προσπαθήστε να εκμεταλλευτείτε το γεγονός προσφέροντας στην Google πλούσιο περιεχόμενο.

Εξάλλου η ανανέωση του περιεχομένου αυτού και η κατά καιρούς προσθήκη νέου είναι εξίσου σημαντικές δραστηριότητες για τις μηχανές αναζήτησης. Η Google είναι σε θέση να αντιληφθεί εάν ανανεώνετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας συχνά. Αυτό σημαίνει ότι η επιχείρησή σας είναι δραστήρια και κατ' επέκταση ενεργή και αξιόπιστη. Είναι άλλωστε λογικό ότι η Google επιθυμεί να εμφανίζει στις αρχικές σελίδες της μόνο προϊόντα ή επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται συχνά, αποδεικνύοντας ότι είναι ενεργές και αξιόπιστες.

Πολύ συχνά όμως η δημιουργία περιεχομένου και γενικότερα η συγγραφή ποιοτικών κειμένων αποτελεί πολύ χρονοβόρα διαδικασία για τον επιχειρηματία και είναι μία εργασία που δεν θέλει ή δεν έχει χρόνο να αναλάβει. Στην περίπτωση αυτή, μπορείτε να αξιοποιήσετε τις υπηρεσίες κειμενογραφίας που προσφέρουμε στην Aware marketing © και να τη συνδυάσετε με μια μορφή μηνιαίας υποστήριξη της ιστοσελίδας σας ώστε να είστε πάντα σίγουροι ότι η σελίδα σας θα εξακολουθεί να εμπλουτίζεται και να ανεβαίνει σταδιακά υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Πιστοποιητικό ασφαλείας (SSL) ιστοσελίδας

Πρόκειται για το πιστοποιητικό SSL (Secure Sockets Layer) ή TLS (Transport Layer Security) που συνοδεύει το domain name της ιστοσελίδας σας και οδηγεί στη χρήση του πρωτοκόλου HTTPS. Για τον απλό περιηγητή εμφανίζεται συνήθως ως ένα εικονίδιο κλειδαριάς στην επάνω μπάρα διευθύνσεων του περιηγητή (browser) σας.

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια αποτελούσε απαραίτητο στοιχείο για ασφαλές περιβάλλον πληρωμών όπως οι σελίδες e-commerce. Τα τελευταία χρόνια όμως το πιστοποιητικό άρχισε να εμφανίζεται σχεδόν παντού, με αποτέλεσμα να αποτελεί πλέον και ένα σημαντικό κριτήριο για τις μηχανές αναζήτησης. Με την ανάπτυξη της ευρείας χρήσης των πιστοποιητικών εμφανίστηκαν και δωρεάν πάροχοι όπως η Let's encrypt την οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε χωρίς κόστος.

Ταυτόχρονα εξαλείφθηκε η χρήση ιδιωτικών πιστοποιητικών, αφού πολλοί browsers (αρχής γενομένης από τον Google Chrome) εμφανίζουν ένα μήνυμα σφάλματος εάν το πιστοποιητικό ασφαλείας της ιστοσελίδας δεν είναι γνήσιο.

Εάν η ιστοσελίδα σας δεν διαθέτει πιστοποιητικό ασφαλείας, επικοινωνήστε με τον καταχωρητή του ονόματος σας ή τον hosting provider που έχει αναλάβει την φιλοξενία της ιστοσελίδας σας προκειμένου να αποκτήσετε ένα, εφόσον θεωρείται πλέον σημαντικό χαρακτηριστικό για την απόδοση της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.

Περιορισμένες θέσεις στην Google

Τα χαρακτηριστικά που έχουμε αναφέρει μέχρι στιγμής, συνιστούν τις βασικές αιτιάσεις για τις οποίες μία ιστοσελίδα αδυνατεί να εμφανιστεί ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και πιο συγκεκριμένα της Google. Ας μην ξεχνάμε βέβαια ότι οι αρχικές σελίδες της Google είναι σχεδόν κατά το ήμισυ κατειλημμένες από διαφημίσεις. Το SEM (Search Engine Marketing) και η διαφήμιση στο ίντερνετ είναι ένας κλάδος που καλύπτουμε με τις υπηρεσίες μας στην Αware marketing ©, και είναι ένας επιπλέον τρόπος να εμφανιστεί μία ιστοσελίδα στις αρχικές αναζητήσεις της Google, ο οποίος βέβαια επιβαρύνεται με κόστος διαφήμισης.


Όλα τα παραπάνω θα κληθούν τελικά να συνθέσουν μία ποιοτική ιστοσελίδα η οποία θα έχει υψηλή δυνητική απόδοση στις μηχανές αναζήτησης. Πώς όμως θα είστε εσείς σε θέση να αντιληφθείτε όλα αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, πριν ακόμη παραλάβετε τη νέα σας ιστοσελίδα από τον κατασκευαστή;

Σήμερα υπάρχουν πολλά online εργαλεία διαθέσιμα στο internet, τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό να αντιληφθείτε πώς βλέπουν οι μηχανές αναζήτησης τη νέα σας ιστοσελίδα. Πολλά από αυτά είναι δωρεάν και δεν απαιτούν ιδιαίτερες τεχνικές δεξιότητες για να τα χρησιμοποιήσετε.

  • Broken Links checker: Εφαρμογή που αναζητά στην ιστοσελίδα την ύπαρξη συνδέσμων που δεν λειτουργούν.
  • SEO checking: Έλεγχος πολλαπλών παραγόντων για βελτίωση του SEO ιστοσελίδας
  • Speed test: Έλεγχος ταχύτητας φόρτωσης ιστοσελίδας και ποιοτικά κριτήρια.
  • Code to text ratio: Ποσοτικός προσδιορισμός του απλού κειμένου σε σχέση με τον κώδικα της ιστοσελίδας.
  • Scripts minified test: Ελέγχει εάν τα scripts της ιστοσελίδας έχουν υποστεί ενοποίηση και συμπίεση
  • Inline CSS checker: Ανιχνεύει σε ποιά σημεία της ιστοσελίδας υπάρχει CSS Styling εντός του HTML κώδικα, ώστε να τα αφαιρέσετε.

Πριν λοιπόν παραλάβετε τη νέα σας ιστοσελίδα από τον κατασκευαστή της, φροντίστε να την περάσετε από τα παραπάνω φίλτρα ώστε να πάρετε μία εικόνα της ποιότητας κατασκευής της και να εξακριβώσετε πως την βλέπουν οι μηχανές αναζήτησης. Πιθανόν να εκπλαγείτε διαπιστώνοντας ότι η ιστοσελίδα που σας ικανοποιεί τόσο πολύ σχεδιαστικά, είναι στην πραγματικότητα πολύ φτωχή στα μάτια της Google.

Το παρόν άρθρο προσφέρεται δωρεάν από την Aware marketing © με σκοπό τη διευκόλυνση των ελληνικών επιχειρήσεων στην ανεύρεση λύσεων και πληροφοριών για τον ψηφιακό κόσμο. Εάν βρίσκετε το περιεχόμενο αυτό ικανοποιητικό, μπορείτε να το μοιραστείτε με τους φίλους και τους συνεργάτες σας στα κοινωνικά δίκτυα, ή να μας στείλετε τα σχόλια και τις προτάσεις σας για μελλοντικά άρθρα και αναλύσεις από τον κλάδο του ελληνικού Web design και του Digital marketing γενικότερα.

Ας ξεκινησουμε

Έχουμε πολλές και δημιουργικές ιδέες.
Ας τις κάνουμε πράξη μαζί!

hello@aware.gr

Ελ. Βενιζέλου 3
54624, Θεσσαλονίκη

Τηλ: +30 2312 315 448