×

Στην Aware marketing © πιστεύουμε ότι καμία επιχείρηση δεν πρέπει να στερηθεί τα ψηφιακά εργαλεία που βοηθούν στην ανάπτυξή της. Οι τρέχουσες προσφορές μας συνδυάζουν ποιότητα και οικονομία, και αποτελούν την έμπρακτη προσφορά μας στις ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να προχωρήσουν ψηφιακά μπροστά.

×

Στην Aware marketing © έχουμε τη δυνατότητα να σας φέρουμε ψηλά στις επιλογές του πελάτη σας. Συζητήστε μαζί μας για να μάθετε πως μπορούμε να το πετύχουμε.

10 σφάλματα στην ψηφιακή διαφήμιση

Εγγραφείτε στα νέα μας

Εάν βρίσκετε το ιστολόγιό μας ενδιαφέρον, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλα μας τα νέα άρθρα κατευθείαν στο email σας. Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο συμπληρώνοντας την ακόλουθη φόρμα και θα σας ειδοποιούμε όταν υπάρχει κάτι καινούριο για εσάς. Η πολιτική μας είναι προσαρμοσμένη στον ευρωπαϊκό κανονισμό GDPR και τα στοιχεία σας είναι απολύτως ασφαλή μαζί μας.

Δημοσίευση: 6 Δεκεμβρίου 2021

Τα 10 συνηθέστερα σφάλματα που γίνονται στην ψηφιακή διαφήμιση και σας κοστίζουν, και ένα παράδειγμα από το χώρο των Logistics.

Αφορμή για το σημερινό άρθρο στάθηκε η τυχαία εμφάνιση μιας πληρωμένης καταχώρησης στο γνωστό δίκτυο Linkedin. Το συγκεκριμένο είναι απλώς ένα παράδειγμα ανάμεσα στις πολλές παρόμοιες λανθασμένες διαφημιστικές κινήσεις που έχουμε παρατηρήσει κατά καιρούς να εμφανίζονται στα Social media και στο Digital marketing γενικότερα.

Η επιχείρηση που ανήκει στον κλάδο των logistics συγκεκριμένα - της οποίας την επωνυμία ευλόγως θα παραλείψουμε να αναφέρουμε - παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς και αποθήκευσης προϊόντων για λογαριασμό ηλεκτρονικών καταστημάτων. Θα χρησιμοποιήσουμε αυτό ως παράδειγμα για να επισημάνουμε τα σημαντικά σφάλματα που γίνονται στο χώρο και από άλλες επιχειρήσεις οι οποίες προχωρούν σε διαφήμιση στο ίντερνετ με βιαστικό τρόπο, χωρίς να ελέγχουν εάν η ίδια η διαφήμιση τους είναι έτοιμη να παρέχει αποτελέσματα πριν την αναρτήσουν και πριν φυσικά πληρώσουν γι αυτήν.

Η εν λόγω επιχείρηση δημιούργησε μία καταχώρηση γραμμένη εξ' ολοκλήρου στην αγγλική γλώσσα η οποία απευθύνεται σε ηλεκτρονικά καταστήματα e-shops τα οποία λογικά βρίσκονται στην Ελλάδα. Το μόνο στοιχείο που μας κίνησε την περιέργεια για να δούμε τη διαφήμιση ήταν το σχετικά ελληνόφερτο όνομα της επιχείρησης. Η καταχώρηση αυτή εμφανίστηκε ως πληρωμένη (promoted) στη ροή των ενημερώσεων του Linkedin.

1ο σφάλμα: Γλώσσα

Προφανώς η γλώσσα που θα χρησιμοποιήσετε παίζει τον πρωτεύοντα ρόλο στη διαφήμιση σας. Απευθυνόμενοι σε ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε την ελληνική γλώσσα, όσο κι αν επιθυμείτε να δείξετε ότι η επιχείρησή σας μπορεί να λειτουργήσει και διεθνώς. Στην περίπτωση αυτή μπορείτε απλώς να δημιουργήσετε μία δεύτερη καταχώρηση με την κατάλληλη γλώσσα για το διεθνές κοινό.

2ο σφάλμα: Ύφος

Αντίστοιχα όχι μόνο η εθνικότητά της γλώσσας αλλά και το ύφος της παίζει ένα σημαντικό ρόλο στη διαφήμιση. Αναλόγως με το ηλικιακό η πνευματικό επίπεδο των πελατών σας θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τις κατάλληλες απλές και κατανοητές εκφράσεις, αποφεύγοντας ιδιαίτερους εμπορικούς όρους τους οποίους πιθανότατα μόνο εσείς καταλαβαίνετε.

Βεβαίως πρέπει να δώσετε προσοχή ώστε να μην υπεραπλουστεύετε τα κείμενά σας. Σκοπός της διαφημιστικής καταχώρησης είναι να προσελκύσει το κοινό με μία ή δύο απλές φράσεις και όχι τα μεταφέρει γνώσεις. Μπορείτε πάντα - και προτείνεται - να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες αρθρογραφίας προκειμένου να δώσετε μία επαγγελματική υφή στα κείμενα των καταχωρήσεών σας.

3ο σφάλμα: Αρχεία Media

Ως συνήθως μία καταχώρηση συνοδεύεται από κάποιο αρχείο media, φωτογραφία η βίντεο σκοπός του οποίου είναι κυρίως να προσελκύσει οπτικά το ενδιαφέρον των υποψήφιων πελατών σας ώστε να προχωρήσουν στο ζητούμενο κλικ και κατ επέκταση σε μία παραγγελία/αγορά.

Η εύκολη και γρήγορη λύση στις περιπτώσεις αυτές είναι να βρούμε ένα οποιοδήποτε αρχείο από το internet για την καταχώρηση μας. Μία φωτογραφία ή ένα βίντεο να απεικονίζει αντίστοιχα θέματα με το αντικείμενο μας. Ωστόσο αυτό είναι κάτι πολύ γενικό. Η ιδανικότερη λύση είναι η χρήση των δικών σας αρχείων media, με λήψεις κατευθείαν μέσα από την επιχείρησή σας. Έτσι προσωποποιείτε την καταχώρησή σας και βοηθάτε τον πελάτη να αποκτήσει εξ αρχής μία εξοικείωση με την επιχείρησή σας.

Εάν λοιπόν δεν το έχετε κάνει μέχρι τώρα, η έναρξη μιας διαφημιστικής καμπάνιας είναι μία καλή αφορμή για να ξεκινήσετε τη δημιουργία μιας επαγγελματικής σειράς φωτογραφιών και βίντεο που να προέρχονται κατευθείαν μέσα από την επιχείρησή σας και θα χρησιμοποιηθούν τμηματικά κατά την πορεία της συνολικής διαφημιστικής σας καμπάνιας.

4ο σφάλμα: Θεματολογία

Οι διαφημιστικές "καμπάνιες" ονομάζονται έτσι επειδή λειτουργούν τμηματικά και εξελίσσονται σε διάφορα βήματα που έχουν λογική αρχή και τέλος.

Αντί λοιπόν να σχεδιάσετε μία γενική διαφημιστική καταχώρηση για παράδειγμα "προσφέρουμε υπηρεσίες logistics", είναι προτιμότερο να διαχωρίσετε τις υπηρεσίες σας σε διάφορες μικρότερες καταχωρήσεις και να δημιουργήσετε μία σειρά διαφημίσεων που θα εμφανίζονται σταδιακά και θα ακολουθούν την πορεία της καμπάνιας.

Ειδικά για τις καμπάνιες στα Social Media, προτείνεται να δημιουργείσετε μια σειρά από ξεχωριστές καταχωρήσεις για την κάθε υπηρεσία σας, όπως "μεταφορές και διανομές", "αποθήκευση προϊόντων", "λογιστική υποστήριξη", κτλ. και στη συνέχεια δώστε στην καμπάνια σας μια λογική χρονολογική σειρά με την οποία οι καταχωρήσεις αυτές θα εμφανίζονται.

Πριν από την έναρξη μιας ψηφιακής καμπάνιας θα πρέπει να έχετε προκαθορίσει εάν αυτή θα τρέξει με σκοπό καθαρά τις πωλήσεις ή τη διασπορά της επωνυμίας της επιχείρησης σας (Brand awareness).

Πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικές κατηγορίες διαφημίσεων και τα κείμενα, οι προβολές καθώς και το περιεχόμενο των διαφημιστικών σας καταχωρήσεων, θα πρέπει να είναι εντελώς διαφορετικά ανάλογα με την περίπτωση.

5ο σφάλμα: Πελάτες

Μία γενική καταχώρηση του τύπου "προσφέρουμε υπηρεσίες logistics" είναι εύκολη στη δημιουργία της, αλλά πολύ γενική πρόταση που ακούσια εξομοιώνεται και δεν ξεχωρίζει από τις εκατοντάδες άλλες παρόμοιες διαφημήσεις. Ο πελάτης προτιμά πάντα να δει αυτό που έχει άμεση ανάγκη εκείνη τη χρονική στιγμή και ταιριάζει απόλυτα με τη φύση της εργασίας του.

Οι πελάτες σας πιθανότατα ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες (Target groups) και ο καθένας έχει μία διαφορετική δραστηριότητα. Προφανώς δεν υπάρχει μία ιδανική καταχώρηση που να ταιριάζει σε όλους τους υποψήφιους πελάτες σας.

Έτσι, σκεφτείτε πόσο πιο αποδοτικό θα ήταν η καταχώρηση αυτή να είχε τη μορφή "logistics για τρόφιμα" ή ακόμη καλύτερα "αποθήκευση για ευπαθή τρόφιμα", και να εμφανίζεται μόνο σε πελάτες που εμπορεύονται τρόφιμα.

Η τεχνολογία πλέον μας δίνει τη δυνατότητα αυτή και έτσι δημιουργώντας μία γενικότερη καταχώρηση είναι σαν να αγνοούμε τη σπουδαία αυτή δυνατότητα στοχευμένης διαφήμισης που μας δίνουν τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Χρησιμοποιήστε τη στόχευση για να δώσετε στους πελάτες σας αυτό που πραγματικά θέλουν να δούν, και όχι αυτό που εσείες θέλετε να δείξετε.

6ο σφάλμα: Ιστοσελίδα

Αφού δημιουργήσετε μία επιτυχημένη σειρά καταχωρήσεων για την καμπάνια σας σύμφωνα με όσα αναφέραμε παραπάνω, το επόμενο λογικό βήμα είναι να επιβεβαιώσετε ότι ο επισκέπτης που θα κάνει κλικ στη διαφήμιση σας θα επισκεφτεί μία ιστοσελίδα προετοιμασμένη κατάλληλα για το σκοπό αυτό.

Είναι προφανές ότι αν η τελική σελίδα επίσκεψης είναι προβληματική, δύσχρηστη ή υπερβολικά αργή, τότε ολόκληρη η καταχώρηση σας θα είναι μάταιη και αδίκως ξοδεύετε χρήματα σε αυτήν.

Βεβαιωθείτε ότι η σελίδα σας προσφέρει καλή εμπειρία στο χρήστη είναι σωστά σχεδιασμένη, φορτώνει γρήγορα και βεβαίως εμφανίζεται σωστά σε όλες τις συσκευές κινητά τηλέφωνα και σταθερούς υπολογιστές (Responsive design).

7ο σφάλμα: Υπό-σελίδες

Θυμηθείτε τον κανόνα των 5 δευτερολέπτων. Ο υποψήφιος πελάτης σας θα ξοδέψει ελάχιστο χρόνο στην ιστοσελίδα σας και πρέπει μέσα σε λίγα μόνο δευτερόλεπτα να βεβαιωθεί ότι βρίσκεται σε μία σελίδα που τον ενδιαφέρει, αλλιώς θα αποχωρήσει.

Εάν για παράδειγμα η διαφημιστική καταχώρηση μίλα για αποθήκευση τροφίμων σε συνθήκες ψύξης, ο πελάτης πιθανότατα θέλει να δει χρήσιμες λεπτομέρειες για τη συγκεκριμένη αυτή υπηρεσία και όχι κάτι γενικό που να αφορά την επιχείρησή σας.

Για το λόγο αυτό πριν ξεκινήσετε τη διαφημιστική καμπάνια σας πρέπει να δημιουργήσετε μία σειρά από αντίστοιχες θεματικές υπό-σελίδες (landing pages) στις οποίες θα καταλήγει ο επισκέπτης όταν κάνει κλικ στη διαφήμιση σας αναλόγως με το αντικείμενο της κάθε καταχώρησης.

Ένα πολύ συνηθισμένο σφάλμα στις διαφημιστικές καμπάνιες είναι να οδηγείται ο επισκέπτης στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας σας και να περιμένετε ο ίδιος να περιηγηθεί σε αυτήν και να βρει την υπό-σελίδα που τον ενδιαφέρει. Αυτό όμως δυστυχώς συμβαίνει σπανίως.

Η αρχική σελίδα της ιστοσελίδας σας είναι συνήθως γεμάτη με πλήθος γενικών πληροφοριών για την επιχείρησή σας. Δεν είναι όμως απαραίτητα αυτό που αναζητά να δει ο επισκέπτης σας. Είναι λοιπόν προτιμότερο να τον οδηγήσετε σε μία θεματική υπό-σελίδα που επικεντρώνεται στο ενδιαφέρον του, και στη συνέχεια αφήστε στον ίδιο την πρωτοβουλία να επιστρέψει στην αρχική σας σελίδα, αφού έχει βεβαιωθεί ότι διαθέτετε την υπηρεσία που χρειάζεται.

8ο σφάλμα: Ενέργειες

Η επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας αντιμετωπίζεται συχνά όπως τα likes του facebook. Ο διαφημιζόμενος πιστεύει ότι η διαφήμιση του προχωρά όταν διαπιστώνει ότι έχει πολλές προβολές και την είδαν πολλά άτομα. Σαφώς για το γεγονός αυτό είναι θετικό και ενισχύει το Brand awareness μιας επιχείρησης, αλλά είναι κάτι που θα μπορούσε να επιτευχθεί και χωρίς να πληρώνετε χρήματα σε διαφήμιση.

Το ζητούμενο στην πληρωμένη διαφήμιση θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο και αφορά στις τελικές πωλήσεις των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Η επισκεψιμότητα από μόνη της δεν είναι αυτοσκοπός. Για την ακρίβεια ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Στον ψηφιακό κόσμο, επιτυχημένη θεωρείται μια διαφήμιση που αποφέρει ικανοποιητικές πωλήσεις με μικρή επισκεψιμότητα ή προβολές. Και αυτό επειδή η επισκεψιμότητα είναι αυτό που πληρώνετε, αλλά μόνο οι τελικές πωλήσεις θα κάνουν την απόσβεση.

Για να επιτύχουμε λοιπόν το ξεκάθαρο ζητούμενο θα πρέπει στις σελίδες που θα σχεδιάσουμε να συμπεριλάβουμε αντικείμενα που καλούν τον επισκέπτη να κάνει κάποια ενέργεια η οποία θα οδηγήσει στην τελική πώληση.

Τα αντικείμενα αυτά στο χώρο του μάρκετινγκ ονομάζονται CTA (call to action elements) και η παρουσία τους (ή η έλλειψη τους) από μία θεματική σελίδα landing page παίζει καθοριστικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα της διαφήμισης και στις τελικές πωλήσεις.

9ο σφάλμα: Μετρήσεις

Όσο οι ψηφιακές σας καμπάνιες εξελίσσονται, ένα πλήθος από πληροφορίες σχετικές με την απόδοσή τους συσσωρεύονται στα στατιστικά. Η μελέτη των στατιστικών αυτών αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία μιας διαφημιστικής καμπάνιας.

Παράγοντες όπως η επισκεψιμότητα, ο χρόνος παραμονής στις σελίδες σας, οι μετατροπές επισκέψεων σε ενέργειες, ο όγκος αλλά και η ποιότητα των επισκέψεων για την ψηφιακή διαφήμιση είναι μεγέθη μετρήσιμα, κατανοητά και ουσιαστικά.

Προφανώς μία διαφήμιση δεν μπορεί να είναι 100% επιτυχημένη από την έναρξη της, αλλά η μελέτη των στατιστικών στοιχείων είναι αυτή θα μας βοηθήσει να βελτιώσουμε σταδιακά τη διαφήμιση μας παρατηρώντας τα αποτελέσματα της.

Διαβάστε στο ιστολόγιο μας το σχετικό άρθρο για τη χρησιμότητα της ανάλυσης των στατιστικών στην ψηφιακή διαφήμιση.

10o σφάλμα: Επανάληψη

Ένας από τους κυριότερους παράγοντες στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ γενικότερα είναι η επαναληψιμότητα. Η συνεχόμενη ροή και η επαναλαμβανόμενη παρουσίαση μιας καταχώρησης είναι αυτή που θα δημιουργήσει τη βεβαιότητα στο κοινό για τη μακρόχρονη παρουσία της επιχείρησης σας, ενώ ταυτόχρονα θα βοηθήσει τον καταναλωτή να εμπεδώσει την ύπαρξη του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.

Μία βραχυπρόθεσμη διαφήμιση δεν επιτυγχάνει κανέναν από τους παραπάνω στόχους. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο να συμπεριλάβετε τη διαφήμιση σας στη συνολική στρατηγική και το πλάνο marketing που έχετε δημιουργήσει για την επιχείρησή σας, το οποίο συνήθως μαζί με τις αναπροσαρμογές έχει ορίζοντα τριετίας.

Εάν το διαφημιστικό σας budget είναι περιορισμένο, ίσως δεν πρέπει να ξεκινήσετε την ψηφιακή σας διαφήμιση άμεσα. Είναι σε πολλές περιπτώσεις προτιμώμενο να εξασφαλίστε ότι η καμπάνια σας θα μπορεί να τρέξει μακροχρόνια και απρόσκοπτα ώστε να έχει τα αποτελέσματα που επιθυμείτε και να μην ξοδέψετε άδικα τα χρήματά σας.


Όσα προαναφέραμε μπορούν να σας βοηθήσουν να εξάγετε κάποια συμπεράσματα σχετικά με τις διαφημιστικές σας καταχωρήσεις με σκοπό να τις βελτιώσετε. Εάν επιθυμείτε τη δική μας συμβουλευτική υποστήριξη ή το σχεδιασμό εξ ολοκλήρου της δικής σας διαφημιστικής καμπάνιας, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Ας ξεκινησουμε

Έχουμε πολλές και δημιουργικές ιδέες.
Ας τις κάνουμε πράξη μαζί!

hello@aware.gr

Ελ. Βενιζέλου 3
54624, Θεσσαλονίκη

Τηλ: +30 2312 315 448