×

Στην Aware marketing © έχουμε τη δυνατότητα να σας φέρουμε ψηλά στις επιλογές του πελάτη σας. Συζητήστε μαζί μας για να μάθετε πως μπορούμε να το πετύχουμε.

Κατασκευή ιστοσελίδων Κατασκευή eshop Προβολές CTA Πρότυπα templates Αρχεία media Εφαρμογές mobile Παρουσιάσεις Εκτυπώσεις Πολυμέσα Σχεδιασμός Κατάλογοι Φωτογραφικές σειρές Στρατηγική Ταυτότητα επιχείρησης Ψηφιακό marketing Κοινωνικά δίκτυα Email marketing Έρευνα αγοράς Βελτιστοποίηση SEO Διαφήμιση στο internet Συγγραφή περιεχομένου Υποστήριξη ΙΤ Φιλοξενία ιστοσελίδων Προγραμματισμός Προσαρμογές Διακομιστές servers Εμπορικά προγράμματα

Συμβουλές ανάπτυξης για ηλεκτρονικό κατάστημα

Έχετε ερωτήσεις;

Ρωτήστε μας τι μπορούμε να κάνουμε για εσάς. Εάν η ερώτησή σας δεν περιλαμβάνεται στο χώρο αυτό, μη διστάσετε να μας την στείλετε απευθείας. Θα χαρούμε να απαντήσουμε σε οποιαδήποτε ερώτηση αφορά στην επαγγελματική σας δραστηριότητα σε συνδυασμό με την τεχνολογία και το marketing. Ταυτόχρονα θα βοηθήσετε να δώσουμε ιδέες και λύσεις και σε άλλους που έχουν πιθανόν παρόμοιες απορίες με εσάς. Οι επιλεγμένες απαντήσεις μαζί με τα στοιχεία σας θα δημοσιευτούν στο χώρο αυτό.

Στειλτε την ερωτηση σας

Από: Γιάννος Σκουρελάς

Το ηλεκτρονικό μου κατάστημα δεν αποδίδει. Παρότι έχω πληρώσει ήδη εδώ και δύο χρόνια αρκετά χρήματα σε διαφήμιση στο google και αλλού δεν βλέπω αποτελέσματα. Τι μπορώ να κάνω;


Απάντηση:

Αρχικά θα πρέπει να έχουμε μία γενικότερη εικόνα του ηλεκτρονικού καταστήματος σας, τόσο από τεχνική άποψη όσο και από άποψη προώθησης και μάρκετινγκ. Η γενικότερη αντίληψη που επικρατεί για τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι ότι από τη στιγμή που τα ετοιμάζουμε θα πρέπει να... δουλεύουν από μόνα τους, κάτι το οποίο φυσικά δεν ισχύει. Ταυτόχρονα η επένδυση χρημάτων στη διαφήμιση θα πρέπει να είναι στοχευμένη και αποδοτική. Το ψηφιακό marketing διαθέτει πλέον μία μεγάλη ποικιλία εργαλείων που μας βοηθά να μελετάμε και να βελτιώνουμε συνεχώς την απόδοση των διαφημίσεων στο ίντερνετ. Κατά συνέπεια, όταν η διαφήμιση αυτή δεν αποδίδει, είτε δεν αναλύουμε σωστά τα αποτελέσματα, είτε δεν έχουμε στοχεύσει σωστά εξ' αρχής.

Συνοπτικά, ο γενικότερος στόχος των ενεργειών αύξησης της κερδοφορίας ενός καταστήματος θα πρέπει να επικεντρώνεται σε τρεις σημαντικούς παράγοντες:
Α. Προώθηση και ανεύρεση νέων πελατών
Β. Διατήρηση των παλαιότερων πελατών
Γ. Αύξηση της αξίας παραγγελιών

Δυστυχώς, ο δεύτερος παράγοντας - αυτός της διατήρησης παλαιών πελατών - πολύ συχνά αγνοείται, γεγονός αρκετά παράλογο αφού η διατήρηση καλής σχέσης με τον υφιστάμενο πελάτη είναι σαφώς οικονομικότερη από την ανεύρεση ενός νέου. Πολλές επιχειρήσεις αντίστοιχα δεν δίνουν την απαραίτητη βαρύτητα και στον τρίτο παράγοντα, ο οποίος στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων ανεξαρτήτως όγκου πελατών, βελτιώνοντας τη διαδικασία αγορών και προτρέποντας τον πελάτη να πραγματοποιήσει παραγγελίες μεγαλύτερης αξίας. Ακολούθως προτείνουμε κάποιες λύσεις κατάλληλες για όλες αυτές τις περιπτώσεις.

Αξιοπιστία ηλεκτρονικού καταστήματος:

Πολλές φορές ο καταστηματάρχης επικεντρώνει το ενδιαφέρον του αποκλειστικά στις τιμές των προϊόντων. Αυτή η προσέγγιση όμως δεν είναι πάντα η σωστή, διότι όλοι όσοι αναζητούν προϊόντα στο διαδίκτυο δεν ψάχνουν πάντα το φθηνότερο. Δεδομένου ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν έχει φυσική παρουσία, η προτεραιότητα θα πρέπει να επικεντρωθεί αρχικά στην ανάδειξη της επιχείρησης με κατάλληλο τρόπο ώστε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του πελάτη, διότι οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο για να πραγματοποιήσει μία συναλλαγή πρέπει πρώτα να αξιολογήσει και να εμπιστευτεί τον συναλλασσόμενο. Οι τιμές των προϊόντων ή των υπηρεσιών είναι οπωσδήποτε σημαντικές, αλλά στις διαδικτυακές αγορές οι πελάτες πολύ συχνά προτιμούν να πληρώσουν λίγα ευρώ παραπάνω προκειμένου να ψωνίσουν από κάποιο αξιόπιστο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Προϊόντα ηλεκτρονικού καταστήματος:

Στις περισσότερες περιπτώσεις, ανεβάζετε τα προϊόντα σας, τον τίτλο τους, τη φωτογραφία, το απόθεμα και την τιμή. Επειδή η διαχείριση των προϊόντων ενός eshop όπως και η δημιουργία περιεχομένου είναι αρκετά κοπιαστική διαδικασία, ο διαχειριστής - ο οποίος στις μικρές επιχειρήσεις είναι και ο ιδιοκτήτης - δεν μπαίνει στον κόπο να προσθέσει περισσότερα στοιχεία για το προϊόν. Πρόσθετα πεδία, όπως η αναλυτική περιγραφή του προϊόντος, η περιγραφή Meta description, τεχνικά χαρακτηριστικά κτλ. συνήθως παραμένουν κενά. Η προσθήκη αυτών των πληροφοριών, όχι μόνο θα βοηθήσει το eshop σας σε επίπεδο SEO αλλά ταυτόχρονα θα δώσει και την απαραίτητη εικόνα επαγγελματισμού στον επισκέπτη του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Ας θυμηθούμε ότι ο πελάτης μας θέλει να λάβει όσο περισσότερες πληροφορίες μπορεί για να αγοράσει ένα προϊόν, και αν δεν τις βρει στο δικό σας κατάστημα πιθανόν να τις βρει σε κάποιο άλλο.

SEO ηλεκτρονικού καταστήματος:

Εάν δεν έχετε ήδη ξεκινήσει διαδικασίες SEO για το ηλεκτρονικό κατάστημά σας, θα πρέπει να ξεκινήσετε να το κάνετε. Η βελτίωση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος θα σας αποφέρει περισσότερη επισκεψιμότητα και αξιοπιστία. Όπως αναφέραμε ήδη, οι αναλυτικές περιγραφές και η συμπλήρωση των Meta titles & descriptions θα βοηθήσουν στο SEO, αλλά πρέπει επιπλέον και το ίδιο το κατάστημα να αποκτήσει τις απαραίτητες τεχνικές βελτιώσεις σε ταχύτητα φόρτωσης, βελτίωση εικόνων, ελαχιστοποίηση των scripts, κτλ. Δείτε εδώ μερικές από τις βασικές συμβουλές SEO για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Για τις βελτιώσεις αυτές πιθανότατα θα πρέπει να απευθυνθείτε στον κατασκευαστή του eshop σας, ή σε μία αντίστοιχη επιχείρηση υπηρεσιών SEO. Επικοινωνήστε μαζί μας για μία δωρεάν ανάλυση στο SEO του eshop σας.

SEM ηλεκτρονικού καταστήματος:

To Search Engine Marketing και αντίστοιχα το Pay Per Click έχουν αναλυθεί εκτενώς σε προηγούμενα άρθρα μας. Ωστόσο, αυτό που οφείλουμε να τονίσουμε για την περίπτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι η δυνατότητα να επιτύχουμε εξαιρετικά οικονομικές καμπάνιες βασιζόμενοι σε λέξεις-κλειδιά πολύ συγκεκριμένων προϊόντων.

Πολύγλωσσο Eshop:

Εφόσον έχετε ήδη ολοκληρώσει την επίπονη διαδικασία κατασκευής του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, θα μπορούσατε με λίγες επιπλέον προσθήκες να επεκτείνετε τους ορίζοντές σας και σε άλλες αγορές. Προσθέτοντας πολυγλωσσική υποστήριξη και κυρίως την Αγγλική γλώσσα, μεταφέρετε αυτομάτως το ηλεκτρονικό σας κατάστημα στην διεθνή αγορά, ξεφεύγοντας από τα περιορισμένα πληθυσμιακά δεδομένα της Ελλάδας. Ένα επιπλέον όνομα χώρου με κατάληξη .com ή .eu ίσως θα ήταν χρήσιμο για την περίπτωση αυτή. Εκτός από αυτό, το μόνο που θα χρειαστείτε είναι να παρέχετε τις περιγραφές και τους τίτλους των προϊόντων σας και σε μία δεύτερη γλώσσα. Εάν το Eshop σας βασίζεται σε κάποιο CMS όπως συμβαίνει συνήθως, οι υπόλοιπες μεταφράσεις πραγματοποιούνται αυτομάτως.

Τροφοδοσίες XML Eshop:

Τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα υποστηρίζουν λειτουργίες XML Feeds. Εάν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, δημιουργήστε αρχεία XML των προϊόντων σας και καταχωρήστε τα σε όσες εξωτερικές υπηρεσίες μπορείτε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Google merchant το οποίο σας επιτρέπει να εμφανίσετε τα προϊόντα σας κατευθείαν στις αναζητήσεις. Αντίστοιχα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τις λειτουργίες του Facebook catalogs καθώς και άλλων παρόμοιων υπηρεσιών.

Αξιολογήσεις προϊόντων Eshop:

Εάν δεν το έχετε κάνει ήδη, ενεργοποιήστε τη δυνατότητα βαθμολόγησης των προϊόντων σας από τους πελάτες σας. Πολλές φορές η ενότητα αυτή είναι ήδη ενεργοποιημένη, αλλά οι αγοραστές των προϊόντων σας δεν τη χρησιμοποιούν πιθανόν επειδή δεν την προβάλετε ή μετά την αγορά του προϊόντος δεν αφιερώνουν τον απαραίτητο χρόνο γι' αυτό. Εάν υπάρχει η δυνατότητα, ενσωματώσετε τις βαθμολογήσεις μέσω ενός εξωτερικού αξιόπιστου παρόχου όπως π.χ. το Trustpilot for e-commerce και φροντίστε όλοι οι πελάτες σαν να λαμβάνουν πρόσκληση και υπενθύμιση βαθμολόγησης λίγες μέρες μετά από την παράδοσή του. Οι θετικές βαθμολογήσεις καθώς και τα ευνοϊκά σχόλια των πελατών σας αποτελούν κατά κανόνα πόλο έλξης του ενδιαφέροντος πολλών νέων πελατών οι οποίοι σε άλλες συνθήκες ίσως ήταν διστακτικοί απέναντι στο κατάστημά σας.

Email marketing για ηλεκτρονικό κατάστημα:

Με κάθε παραγγελία στο κατάστημά σας, ο νέος πελάτης σας αφήνει τα στοιχεία επικοινωνίας του, ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου κτλ. Αυτή είναι μία ευκαιρία επικοινωνίας που δεν πρέπει να αγνοήσετε. Ζητήστε από τους πελάτες σας την άδεια να επικοινωνείτε μαζί τους και χρησιμοποιήστε αυτοματισμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προκειμένου να αξιοποιήσετε αυτή την επαφή. Μπορείτε για παράδειγμα να δείξετε τον επαγγελματισμό σας, ρωτώντας τον πελάτη σας εάν είναι ευχαριστημένος με το προϊόν που προμηθεύτηκε από εσάς και να του ζητήσετε να σας αξιολογήσει. Αντίστοιχα, μπορείτε να στείλετε μία ενημέρωση για τη λήξη της εγγύησης ενός προϊόντος. Εάν είναι εγγεγραμμένος χρήστης μπορεί να λαμβάνει τα νέα σας και τις καινούριες προσφορές σας. Με τον τρόπο αυτό μένετε πάντα σε επαφή με τους παλιούς σας πελάτες ώστε αυτοί να σας θυμούνται στις επόμενες αγορές τους.

Συστήματα ανταμοιβής Eshop:

Πιθανότατα κι εσείς οι ίδιοι, όταν ψωνίζετε σταθερά από κάποιο εμπορικό κατάστημα έχετε την πεποίθηση ότι είστε παλιοί πελάτες και ο καταστηματάρχης οφείλει να σας αντιμετωπίζει ανάλογα. Πολλές φορές μία επιπλέον έκπτωση ή ένα μικρό δωράκι δείχνουν την εκτίμηση του καταστήματος στον πιστό πελάτη του. Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα δε θα πρέπει να διαφέρει από τη λογική αυτή. Εάν η τεχνολογία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος το επιτρέπει, ζητήστε να από τον προγραμματιστή σας να ενσωματώσει συστήματα ανταμοιβής για τους σταθερούς πελάτες σας. Μία επιπλέον έκπτωση, ένα σύστημα εξαργύρωσης πόντων, ή ένα κουπόνι δωρο-επιταγής, είναι κινήσεις που μπορούν να μετατρέψουν έναν τυχαίο καταναλωτή σε σταθερό πελάτη σας.

Στοιχεία μάρκετινγκ ηλεκτρονικού καταστήματος:

Πιθανότατα έχετε ήδη συμπεριλάβει στο Eshop σας κάποια στοιχεία μάρκετινγκ που βελτιστοποιούν την αλληλεπίδραση των επισκεπτών σας. Εάν εμφανίζονται στη σελίδα σας κάποιες προβολές, διαφημιστικά banners ή κουμπιά αλληλεπίδρασης (Call to action elements κτλ.), ίσως θα πρέπει να ελέγξετε την αποδοτικότητά τους. Μελετήστε αναλυτικά τις διαδρομές της επισκεψιμότητας του Eshop σας ώστε να αποκτήσετε μία συγκεκριμένη εικόνα σχετικά με τα αντικείμενα αυτά. Αυτό θα σας βοηθήσει να αντιληφθείτε ποια στοιχεία είναι αποτελεσματικά, και να τροποποιήσετε ή να βελτιώσετε αυτά που δεν είναι. Επιπλέον, φροντίστε να ενσωματώσετε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα τη δυνατότητα εμφάνισης προτάσεων για αντίστοιχα προϊόντα (προτεινόμενα προϊόντα) όταν ο πελάτης προσθέτει ένα προϊόν στο καλάθι αγορών. Πρόκειται για μία πολύ χρήσιμη μέθοδο αύξησης του μεγέθους των παραγγελιών την οποία πολλοί ιδιοκτήτες καταστημάτων δεν έχουν ενσωματώσει.

Εγγραφείτε στα νέα μας

Μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις νέες ερωτήσεις πελατών, καθώς και για τα νέα άρθρα του ιστολογίου μας κατευθείαν στο email σας. Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο συμπληρώνοντας την ακόλουθη φόρμα και θα σας ειδοποιούμε όταν υπάρχει κάτι καινούριο για εσάς. Η πολιτική μας είναι προσαρμοσμένη στον ευρωπαϊκό κανονισμό GDPR και τα στοιχεία σας είναι απολύτως ασφαλή μαζί μας.

Ας ξεκινησουμε

Έχουμε πολλές και δημιουργικές ιδέες.
Ας τις κάνουμε πράξη μαζί!

hello@aware.gr

Ελ. Βενιζέλου 3
54624, Θεσσαλονίκη

Τηλ: +30 2312 315 448