Από: Στέφανος & Ιωάννα Δραγκουμέλη
Η οικογενειακή μας επιχείρηση λειτουργεί με επιτυχία εδώ και 25 χρόνια. Παρόλα αυτά με την ανάπτυξη του ίντερνετ ο ανταγωνισμός βρέθηκε μπροστά μας, αφού όλοι πλέον αναζητούν στο ίντερνετ τις πληροφορίες τους. Είμαστε στο χρυσό οδηγό και κατασκευάσαμε πρόσφατα την ιστοσελίδα μας, αλλά και πάλι δεν βλέπουμε ανταπόκριση. Πως μπορούμε να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος;
Απάντηση:
Όπως ήδη γνωρίζετε και το αναφέρετε και μόνοι σας, οι συνήθειες του καταναλωτικού κοινού έχουν πλέον αλλάξει. Θα βοηθούσε εδώ να γνωρίζουμε ποια είναι η φύση της επιχείρησής σας, αλλά σε γενικές γραμμές ισχύουν τα ακόλουθα:
Με την ανάπτυξη του διαδικτύου κάποιες επιχειρήσεις βρέθηκαν μπροστά από τον ανταγωνισμό επειδή προέβλεψαν σωστά ότι η παρουσία τους στο διαδίκτυο είναι ζωτικής σημασίας. Επένδυσαν νωρίτερα στην ηλεκτρονική τους παρουσία και έτσι κατάφεραν να βρεθούν μπροστά. Αυτό συνέβη στις περισσότερες περιπτώσεις νέων επαγγελματιών, όπου κατά το ξεκίνημά τους η ανάγκη ανεύρεσης πελατολογίου τους ώθησε να αξιοποιήσουν την τεχνολογία.
Αντίθετα, παρατηρούμε ότι πολλές παλαιότερες επιχειρήσεις αρκέστηκαν στην επιτυχία τους, η οποία βασιζόταν ως επί το πλείστον σε υπάρχοντες πελάτες και ίσως και στο "καλό όνομα" που είχαν αποκτήσει στην αγορά. Πολλοί θεώρησαν την ηλεκτρονική τους παρουσία ως ένα περιττό έξοδο, ή δεν ήθελαν να αφιερώσουν τον απαραίτητο χρόνο που απαιτεί η επένδυση αυτή. Στο σημείο αυτό ίσως είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ψηφιακή σας παρουσία απαιτεί σημαντική επένδυση σε χρόνο, η οποία είναι συνήθως μεγαλύτερη από την αντίστοιχη απαιτούμενη επένδυση σε χρήματα.
Έτσι, βρεθήκαμε στο παράδοξο αυτό φαινόμενο όπου οι έμπειροι και καταξιωμένοι επαγγελματίες χάνουν συνεχώς έδαφος και μερίδιο της αγοράς από νεότερους ανταγωνιστές, οι οποίοι μπορεί μεν να μην έχουν εμπειρία, αλλά εκμεταλλεύτηκαν το "απρόσωπο" internet που τους έδωσε αυτή την ευκαιρία. Αυτό που βλέπετε σήμερα να συμβαίνει στην επιχείρησή σας, είναι πιθανόν το αποτέλεσμα αυτής της λογικής. Τι μπορείτε όμως να κάνετε για να ανατρέψετε αυτή την κατάσταση; Υπάρχουν ευτυχώς αρκετά πράγματα.
Αξιοποιήστε την ιστοσελίδα σας:
Αρχικά, αναφέρετε ότι κατασκευάσατε πρόσφατα την ιστοσελίδα σας. Πρέπει όμως να γνωρίζετε ότι όπως οι περισσότερες επενδύσεις, έτσι και η ιστοσελίδα σας θα χρειαστεί χρόνο για να αρχίσει να αποδίδει καρπούς. Αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου χρησιμοποιούν την παλαιότητα ως μέτρο σύγκρισης για τη βαθμολόγηση και την εμφάνιση των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Προτείνουμε στο διάστημα αυτό να αξιοποιήσετε τη σελίδα σας, προσθέτοντας χρήσιμο περιεχόμενο σε αυτή. Μία ιστοσελίδα που κατασκευάστηκε απλώς για να υπάρχει δεν θα σας προσφέρει πολλά, ούτε και θα εμφανίζεται συχνά στις αναζητήσεις στο διαδίκτυο. Εμπλουτίζετέ την συνεχώς, και χρησιμοποιήστε τα Social media για να προωθείτε τους επισκέπτες στη σελίδα σας, και όχι το αντίθετο. Με τον τρόπο αυτό η σελίδα σας θα αρχίσει να αποκτά επισκεψιμότητα και αξιοπιστία, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της προβολής της, και κατ' επέκταση της ίδιας της επιχείρησής σας.
Βελτιώστε την ιστοσελίδα σας:
Μπορεί η ιστοσελίδα σας να κατασκευάστηκε πρόσφατα, αλλά πιθανότατα δεν είναι βελτιωμένη σε τεχνικό επίπεδο. Συχνά η κατασκευή ιστοσελίδων δεν περιλαμβάνει την ποιοτική τους βελτίωση SEO, η οποία βοηθά στην παρουσία στις μηχανές αναζήτησης αλλά και την εμπειρία του χρήστη στη σελίδα σας. Ανάλογα με το κόστος κατασκευής της είναι πιθανόν ο κατασκευαστής να έχει πραγματοποιήσει τεχνικές βελτίωσης ή όχι. Εκμεταλλευτείτε την πρόσφατη κατασκευή της ιστοσελίδας σας και ζητήστε την βελτίωσή της εάν αυτό δεν έχει γίνει ήδη.
Επικοινωνήσετε με τους παλιούς πελάτες σας:
Μία επιπλέον πρότασή μας, είναι να επικοινωνήσετε με τους παλιούς πελάτες σας. Χρησιμοποιήστε όποιο μέσο έχετε διαθέσιμο για να τους στείλετε κάποιο μήνυμα υπενθύμισης, ότι εξακολουθείτε να βρίσκεστε στη διάθεσή τους, ώστε να αναθερμάνετε το πελατολόγιό σας. Με όποιο τρόπο μπορείτε, φροντίστε πάντοτε να κρατάτε κάποια στοιχεία επικοινωνίας με τους πελάτες σας, είτε μέσω τηλεφώνου, είτε στα social media, ή κρατώντας την ηλεκτρονική τους διεύθυνση.
Ξεκινήστε μία διαφημιστική καμπάνια:
Τέλος, αν πιστεύετε ότι δεν υπάρχει χρόνος να γίνουν όλες οι ενέργειες που προαναφέραμε και επιθυμείτε να ξεκινήσετε πιο άμεσα, σκεφτείτε την πιθανότητα να ξεκινήσετε μία ψηφιακή διαφημιστική καμπάνια. Μπορείτε να μας στείλετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δραστηριότητά σας, για να σας προτείνουμε την καμπάνια που θα ταιριάζει καλύτερα με την επιχείρησή σας.