Από: Αφροδίτη Μαρκελλάκη
Ως ασκούμενη δικηγόρος απέκτησα την απαραίτητη εμπειρία σε μεγάλο δικηγορικό γραφείο των Ιωαννίνων. Με άλλους δύο συναδέλφους νομικούς σκοπεύουμε να ανοίξουμε σύντομα το δικό μας δικηγορικό γραφείο. Φυσικά, ως νέοι στο επάγγελμα δεν έχουμε μεγάλη πελατειακή βάση. Μπορείτε να μας βοηθήσετε να βρούμε πελάτες;
Απάντηση:
Το πρόβλημα ανεύρεσης / προσέγγισης πελατών είναι υπαρκτό σχεδόν σε όλα τα επαγγέλματα - αλλού περισσότερο και αλλού λιγότερο - οι νέοι επαγγελματίες είναι υποχρεωμένοι να ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο τους αναζητώντας πελάτες. Αυτό είναι αναπόφευκτο για κάθε νέο επαγγελματία. Στη δική σας περίπτωση, όπως μας περιγράφετε θα συνεργαστείτε με άλλους δύο συναδέλφους σας και αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα στη διεύρυνση του πελατολογίου, αφού ο καθένας από εσάς θα προσπαθήσει να κληροδοτήσει στην επιχείρηση τις δικές του γνωριμίες. Βεβαίως, όσο ο καιρός περνά και αποκτάτε μία πιό σταθερή πελατειακή βάση, ο χρόνος αναζήτησης πελατών θα μειώνεται και έτσι θα είστε επιτέλους περισσότερο διαθέσιμοι για την "πραγματική σας δουλειά", αυτή του νομικού στην προκειμένη περίπτωση.
Η πραγματική απάντηση στο ερώτημά σας έχει δύο σκέλη: Πρώτον ανεύρεση δυνητικών πελατών, και δεύτερον διατήρηση αυτών και αύξηση του πελατολογίου. Το πρώτο μέρος είναι κάτι για το οποίο πράγματι μπορούμε να βοηθήσουμε, είτε ενεργητικά είτε συμβουλευτικά. Στο δεύτερο σκέλος, παίζουν σημαντικότερο ρόλο οι δικές σας ενέργειες. Η ανάγκη υπεύθυνης δουλειάς και η ευθύνη της σωστής εξυπηρέτησης βαρύνουν αποκλειστικά εσάς, και είναι αυτοί οι δύο παράγοντες από τους οποίους θα εξαρτηθεί εάν θα μπορέσετε να διατηρήσετε και να αναπτύξετε το πελατολόγιό σας.
Ακολούθως δείτε κάποιες προτάσεις μας σχετικά με τα αρχικά σας βήματα:
Πλάνο και στρατηγική:
Επειδή από το αρχικό σας πελατολόγιο εξαρτάται και η ίδια η επιβίωση της επιχείρησής σας, θα πρέπει να εξασφαλίσετε ότι τουλάχιστον στην αρχή θα στοχεύσετε σε ένα συγκεκριμένο κλάδο του επαγγέλματός σας στο οποίο έχετε εμπειρία και μπορείτε να διεκπεραιώσετε άμεσα και γρήγορα τις εργασίες σας, ενώ ταυτόχρονα θα σας αποφέρει γρήγορα συστημένους πελάτες. Η στρατηγική αυτή θα πρέπει να ενσωματωθεί και να καταγραφεί αναλυτικά στο business plan που θα κάνετε για την έναρξη της δραστηριότητάς σας.
Ταυτότητα επιχείρησης:
Το λεγόμενο Branding για τη νέα σας επιχείρηση, είναι ένα από τα σημαντικότερα αρχικά σας βήματα διότι αυτό θα σας χαρακτηρίζει πλέον απέναντι στους μελλοντικούς σας πελάτες. Θυμηθείτε ότι το Brand της επιχείρησης σας δεν είναι απλώς ένα λογότυπο, αλλά το ύφος και ο επαγγελματισμός που θα πρέπει να εμπνέει συνολικά η ταυτότητά σας. Άποψή μας είναι ότι θα πρέπει να παρουσιάσετε μία εικόνα φιλική ως νέοι επαγγελματίες αλλά ταυτόχρονα στιβαρή όπως ορίζει ο νομικός κλάδος. Σκοπός σας είναι να καταστήσετε την εικόνα σας εύκολα αναγνωρίσιμη, αλλά να παραμένει μακριά από στερεότυπα παλαιότερων επαγγελματιών του χώρου.
Ηλεκτρονική παρουσία:
Δημιουργήστε μία νέα φιλική ιστοσελίδα για την επιχείρησή σας, βασισμένη στις ιδέες και τη δραστηριότητά σας, η οποία θα ανανεώνεται τακτικά από εσάς. Ενσωματώστε τη λειτουργία blog στην ιστοσελίδα σας και κατασκευάστε ένα ιστολόγιο όπου θα περιγράφετε τα νέα και τις δραστηριότητές σας, αλλά και - το κυριότερο - επιτυχημένες επαγγελματικές συνεργασίες με τους πελάτες σας.
Κοινωνικά δίκτυα:
Πιθανότατα έχετε ήδη εξοικειωθεί με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιήστε τα και εσείς και οι συνεργάτες σας για την προώθηση της νέας σας επιχείρησης. Εάν έχετε ήδη κάποιο προφίλ με προσωπικό περιεχόμενο, φροντίστε να το τροποποιήσετε ώστε να εκπέμπει επαγγελματισμό. Προσωπικές φωτογραφίες από τις καλοκαιρινές σας διακοπές, πολιτικές προτιμήσεις και απλοϊκοί σχολιασμοί καλό είναι να απουσιάζουν από το επαγγελματικό σας προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα.
Ενημερωτικά emails:
Ξεκινήστε να συλλέγετε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των πελατών σας και όσων έρχονται σε επικοινωνία μαζί σας για επαγγελματικούς λόγους. Με τον τρόπο αυτό θα έχετε τη δυνατότητα να παραμένετε σε επικοινωνία μαζί τους, να τους ενημερώνετε για τα νέα και τις δραστηριότητες σας μέσω Email marketing με ευχάριστο και διακριτικό τρόπο, ώστε να παραμένετε πάντοτε στην επικαιρότητα του πελατολογίου σας.